משרד התקשורת: שיווק נתבים סלולריים לא ייאסר

בין משרד התקשורת למשרד לאיכות הסביבה התקיימו דיונים בשאלה האם יש לאסור או להגביל מכירה של נתבים סלולריים לבתים ועסקים, שמייתרים את השימוש בקו הבזק או הכבלים לצורך קבלת אינטרנט או הוצאת שיחות

משרד התקשורת נגד המשרד לאיכות הסביבה: בעקבות הפרסום היום (ה') באחד מכלי התקשורת בעניין סיכום בין המשרדים על איסור מכירת נתבים סלולריים לבתים, מודיע המשרד שאין סיכום כזה, אלא להיפך, הוא מתנגד לעמדת המשרד לאיכות הסביבה.

בין המשרדים התקיימו דיונים בשאלה האם יש לאסור או להגביל מכירה של נתבים סלולריים, שמחליפים את כל שירותי התקשורת ללקוח בבית או בעסק, באמצעות הרשת הסלולרית, ומייתרים את השימוש בקו הבזק או הכבלים לצורך קבלת אינטרנט או הוצאת שיחות.

המשרד לאיכות הסביבה הביע חשש כי הכניסה של המוצר התחליפי לכבל הנייח, תביא לגידול במספר האנטנות במדינה באלפים, ולכן הציע לאסור על שיווק הנתבים. במשרד התקשורת כמובן מתנגדים להצעה, וטוענים שאין למשרד איכות הסביבה מה להתערב בסוגייה, משום שנתב סלולרי הוא כמו כל נתב או מודם אחר ולכן מדובר בפופוליזם מצד המשרד לאיכות הסביבה שניסה לייצר כותרות במקום שאין.

נציין, כי בעולם בכלל, ובפרט במדינות סקנדינביה ואירופה, ישנו גידול עצום בשימוש בנתבים הסלולריים לבתים כתחליף לקו הבזק או הכבלים. באף מדינה לא נשמעה טענה או דרישה לחסום נתבים סלולריים.

בישראל, סלקום היא החברה היחידה שמשווקת את הנתב, ובהצלחה לא מבוטלת, ואילו פרטנר ופלאפון מתכוונות להיכנס אף הם לתחום.

ממשרד התקשורת נמסר: "סיכום הדיון שהועבר לעיתון אינו משקף את עמדת משרד התקשורת והוא אינו הנוסח שסוכם יחד עימנו. בשל עיקרון הניטרליות הטכנולוגית והצורך ההכרחי בפיתוח התחרות בפס הרחב, המשרד סבור שאין מקום להבחין בין סוגי שירותים שונים לצורך קביעת מגבלות בשל חשש לקרינה. אנו סבורים כי כל רגולטור שהוא, אינו יכול להתיר שירות אחד ולאסור שירות אחר, אלא, עליו לקבוע מגבלה אחת ברורה של רמת הקרינה המותרת".

תגובת סלקום בנושא "כל הציוד הנמכר בסלקום מאושר על ידי משרד התקשורת ובהתאם החברה לא קיבלה כל הנחייה להפסקת מכירה של מוצר כלשהו".