נדחתה תביעת בעל מניות בבנק למסחר נגד משרד רו"ח קסלמן

משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, ששימש כמבקר חיצוני של הבנק למסחר בתקופת המעילה, ובעל מניות לשעבר בבנק, מנחם כרמל, הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט

משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, ששימש כמבקר חיצוני של הבנק למסחר בתקופת המעילה, ובעל מניות לשעבר בבנק, מנחם כרמל, הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. לבקשתם, הורה בית המשפט המחוזי בתל-אביב על דחיית התביעה שהגיש כרמל נגד משרד רואי החשבון.

כרמל, הבעלים של רשת השיווק "ברכת הארץ" במגזר החרדי, הגיש תביעה בסך כ-3.5 מיליון שקל נגד המשרד, בטענה להתרשלותו בעריכת הביקורת בבנק והפרת חובת הזהירות.

לדבריו, הוא רכש את כ-9% ממניות הבנק ב-2.4 מיליון שקל כהשקעה אסטרטגית על סמך הדו"חות הכספיים של הבנק, שבוקרו על-ידי קסלמן, ושכללו נתונים שגויים, ועם התמוטטות הבנק ירדה כל השקעתו לטמיון.

קסלמן טען בתגובה כי עבודת הביקורת החשבונאית בוצעה באורח סביר וראוי, וכי לא היתה לו כל סיבה לחשוד במהימנות התשתית העובדית-עסקית-כספית שהציג הבנק, שבדיעבד התבררה כשקרית ומטעה.

יצויין כי במסגרת פרשת הבנק למסחר הגיע משרד קסלמן לפשרה עם הכנ"ר, בתפקידו כמפרק הבנק למסחר, לפיה ישלם 23 מיליון שקל בשל אחריותו לאי-חשיפת המעילה. זאת, במסגרת התביעה, שהגיש הכנ"ר בסך כ-270 מיליון שקל כנגד 35 נתבעים, בהם קסלמן, בטענה לאחריותם למעילה. (ת.א. 2383/07).