רופאים מישראל נעצרו ברומניה בחשד לסחר בביציות

יחידה מיוחדת של משטרת רומניה פשטה על מרפאה מקומית השייכת ככל הנראה למשפחה של רופא ישראלי, בה התבצע עפ"י החשד סחר בלתי חוקי בביציות ■ מדובר בין היתר ברופא ורופאה מביה"ח בני ציון בחיפה

יחידה מיוחדת של משטרת רומניה פשטה אתמול (א') על מרפאה מקומית השייכת, ככל הנראה, למשפחה של רופא ישראלי, בה התבצע על-פי החשד סחר בלתי חוקי בביציות.

המשטרה עיכבה לחקירה כמה עשרות אנשים, בהם כ-28 פציינטים מישראל ושני רופאים מהארץ. ממשרד הבריאות נמסר כי הנושא נמצא בטיפול הרשויות ברומניה, ובשובם של הרופאים לארץ יערוך המשרד בירור.

ל"גלובס" נודע כי מדובר ברופא ורופאה מבית-החולים בני ציון בחיפה. הרופא עבד במשרה חלקית והרופאה היתה בחופש, כך שעל פניו הם לא "נטשו" את עבודתם בבית-חולים ציבורי בארץ לצורך פרקטיקה פרטית בחו"ל. יחד עם זאת, אם אכן נעשה סחר בלתי חוקי בביציות - הרופאים יאלצו להתמודד לא רק עם הרשויות ברומניה אלא גם עם הרשויות בישראל.

על-פי הדיווחים ברומניה, ייתכן כי למרפאה המדוברת כלל לא היה היתר לעסוק בהפריית ביציות. באחד הדיווחים נאמר כי עד כה, לפחות באופן רשמי, נעשו במרפאה כ-2,000 הפריות מלאכותיות מאז היווסדה בשנת 1999.

אתר האינטרנט של המרפאה, המכונה SABIC, מתהדר ברשימה של מומחים לפיריון מישראל. מרבית המומחים מגיעים מבית-החולים בני ציון, אולם אחד מהם מגיע מבית-החולים בילינסון: פרופ' דב פלדברג, סגן מנהל המרכז לרפואת נשים בבית-החולים.

על-פי הדיווחים השונים, מרבית הישראלים שעוכבו לחקירה כבר שוחררו תמורת ערבות כספית, כאשר במקום נותרו כנראה כ-3 עצורים - בעל הקליניקה, בנו ועובדת נוספת.