אביב וארלון במו"מ לרכישת כ-87% מיולי שוקי הון ב-87 מיליון שקל

מטרת רכישת השלד הבורסאי הינה לרכז בחברה ציבורית את פעילות הנדל"ן בחו"ל של אביב ארלון ■ הניסיון של קבוצת ארלון בתחום הפיננסים בארה"ב פותח בפני הקבוצה שערים למוסדות בנקאיים המעוניינים למכור נכסי נדל"ן שעוקלו

קבוצת אביב בשליטתם של דפנה הרלב ודורון אביב בשיתוף עם חברת ארלון בשליטת איל לב ארי ויפתח אלוני הודיעה היום (ב') כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת כ-87% מהשלד הבורסאי יולי שוקי הון . מטרת הרכישה הינה לרכז בחברה ציבורית את
פעילות הנדל"ן בחו"ל של אביב ארלון.

במסגרת העסקאות המתגבשות תשקיע אביב ארלון ביולי סך כולל של כ -87 מליון שקל באמצעות השקעה במזומן, העברת הלוואות בעלים והעברת מניות. על פי ההסכמים המתגבשים יזרימו המשקיעים סך של 10 מיליון שקל אשר יצטרפו להונה העצמי הנוכחי של יולי שוקי הון בתמורה להקצאת מניות למשקיעים. בנוסף לכך, יעבירו המשקיעים את הלוואות בעלים באביב ארלון ואת מלוא החזקות המשקיעים באביב ארלון, כנגד הקצאת הון עצמי ביולי בסך כולל של כ- 77 מליון שקל. בעקבות העסקאות - ההון העצמי ביולי שוקי הון יגדל ויעמוד על כ-100 מליון שקל.

בנוסף, בהתאם לכוונות ההשקעה העתידיות של אביב ארלון, הסכימה החברה להתחייב לכך שלא יעשה שימוש בכספים המצויים כיום ביולי שוקי הון אשר מקורם בגיוס אגרות החוב לצורך הפעילות בסרביה.

לדברי דפנה הרלב מנכ"ל קבוצת אביב, "החברה תתמקד בעתיד הקרוב בהשקעות בנדל"ן מניב בארה"ב ובאנגליה ותנצל את ההזדמנויות הקיימות בשווקים אלה. לקבוצת אביב ניסיון רב שנים בניהול חברות ציבוריות, ניהול נכסים מניבים בחו"ל וניהול פעילויות נדל"ן מובילות בארץ ובחו"ל. מטרתנו הינה לרכז תחת קורת גג אחת את פעילות אביב ארלון בחו"ל. לדברי הרלב "אין ספק כי המשבר הכלכלי הגלובלי הביא עימו הזדמנויות נדל"ן מרובות ואנו מעוניינים לבסס ולהרחיב את פעילותנו בחו"ל".

הניסיון של קבוצת ארלון בתחום הפיננסים בארה"ב פותח בפני הקבוצה שערים למוסדות בנקאיים המעוניינים למכור נכסי נדל"ן שעוקלו.

עד כה השקיעה אביב ארלון כ-77 מליון שקל בייזום נדל"ן מניב ומגורים בסרביה. במסגרת זו תחל החברה בהקמתו של מרכז קניות מצפון לבלגרד בשטח של 30,000 מ"ר על קרקע בשטח של כ-75 דונם. בנוסף מפתחת החברה קרקע בשטח של 10 דונם במרכז בלגרד, כאשר על פי זכויות הבנייה שאושרו לאחרונה ניתן לבנות על הקרקע כ- 22,000 מ"ר מסחר ומגורים.

לפני כשבוע, לאחר קבלת היתר בניה למרכז המסחרי, חתמה החברה על הסכם להשכרת 5,000 מ"ר לחברת המרכולים השניה בגדלה בסרביה והיא מנהלת מו"מ עם מספר שוכרים להשכרת שטחים נוספים.

החברה דיווחה כי היא רואה ביקושים לפרויקטים אותם יזמה וכי קבלה הצעות ממספר בנקים מקומיים למימון הפרויקטים.

לדברי דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב: "מאז ומתמיד עיקר פעילותה של אביב התמקדה בזיהוי הזדמנויות עסקיות וניצולן. אני מאמין כי יחד עם שותפינו בחברת ארלון, אשר גם הם בעלי ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן מעבר לים, נדע להוביל יחדיו את פעילות ענפה בחו"ל.

דר' שלמה נס, יו"ר דירקטוריון יולי שוקי הון, מסר כי: "הנהלת החברה השכילה לשמור על הכסף של יולי שוקי הון ונמנעה מביצוע השקעות מסוכנות בזמנים של חוסר וודאות.
בעלי השליטה בחברה החליטו כי ברצונם לצרף שותף אמין ומנוסה ובעל מוניטין רב שנים כבעל השליטה אשר יחזק אותה וידע לנווט בתקופה סוערת זו. " נס הוסיף עוד "כי כעת לאחר שצלחנו את שיא המשבר הפיננסי הגיעה העת עבור החברה לנצל את ההזדמנויות הקיימות בשוק."