טלעד מאיימת בתביעה כספית נגד הרשות השנייה

טוענת כי הרשות אינה אוכפת את התחייבויות מכרז ערוץ 2 על הזכייניות קשת ורשת, וכי היא פועלת בשיטה דומה בנוגע לטיפול בערוץ 10

חברת טלעד, שהפסידה בשנת 2005 במכרז על ערוץ 2, מאיימת בהגשת תביעה כספית נגד הרשות השנייה, מועצת הרשות וחברי המועצה בגין הנזקים שנגרמו לה.

במכתב ששלחה טלעד היא מאשימה כי התחייבויות רשת וקשת, אשר בגינן זכו במכרז ערוץ 2, אינן מקוימות ואינן נאכפות, זאת לצד העובדה שאין כל כוונה לנקוט פעולה כלשהי לאכיפת התחייבויות ערוץ 10 שטרם קוימו.

עוד טוענת טלעד כי היא רואה את המועצה והרשות אחראיות לנזקים הרבים שנגרמו לה עקב אובדן הזיכיון וסגירת הפעילות שלה בערוץ 2. טלעד טוענת כי אין להעלות על הדעת כי בצד הוויתורים המפליגים לבעלות זיכיון אחרות, היא תידרש להמשיך במתן ערבויות לביצוע הרשות השנייה, ולפיכך דורשת מהרשות להשיב ערבויות אלה לטלעד לאלתר.

במכתב ששלח עו"ד גדעון קורן ליועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, הוא כותב כי "עד כה לא התקבל כל מענה לפנייתי אלייך מיום 24 למאי 2009, בעניין קבלת החלטות המועצה ויתר הנתונים שביקשה טלעד לקבל בקשר עם ההליך המכונה על-ידכם 'מיקוד הרגולציה'. טלעד רואה בעובדה זו נדבך נוסף בדרך התנהלות המועצה והרשות בקשר עם הזיכיונות שניתנו בערוץ השני ואי-עמידת זכייניות ערוץ 2 - בעידוד המועצה והרשות - בכללי המכרז והזיכיון".

עוד כתב קורן כי "בימים האחרונים התפרסמו ידיעות שונות על עמדת המועצה בקשר עם ערוץ 10. למותר לציין כי גם כאן בולטת העובדה שאין כל כוונה לנקוט פעולה כלשהי לאכיפת התחייבויות ערוץ 10 שטרם קוימו. מבלי לגרוע מכלליות האמור. אבקש להזכיר כי מגיעים לטלעד כספים הקשורים בהתחייבויות ערוץ 10 כלפי הרשות והמועצה, וכי ככל שאלה יחליטו לוותר על כספים אלה - תראה בהן טלעד אחראית לתשלום כלפיה".

הערבויות של טלעד

בטלעד מציינים כי "עובדות אלה מקוממות במיוחד על רקע העובדה שהרשות מוסיפה ומחזיקה בערבויות מטעם טלעד לביצוע התחייבויותיה, על אף העובדה שמדובר בהתחייבויות שוליות, וטלעד סיימה את ביצוע זיכיונה - גם לדעת הרשות - בצורה מעוררת הערכה".

"ברור שאין להעלות על הדעת כי בצד הוויתורים המפליגים לבעלות זיכיון אחרות תידרש טלעד להמשיך במתן ערבויות לביצוע לרשות השנייה", מציינת טלעד, ודורשת להשיב לה ערבויות אלה לאלתר.

בטלעד מאשימים כי המועצה והרשות אחראיות לנזקים שנגרמו לה עקב אובדן הזיכיון וסגירת פעילות ערוץ 2, דבר שלטענתה התקבל על רקע "הבטחות מפליגות ובלתי ריאליות מלכתחילה, שניתנו על-ידי קשת ורשת". קורן ומוסיף כי "ככל שאלה אינן מבוצעות - הרי שלא היתה הצדקה להעדפה זו, ועל הרשות והמועצה לשאת בתוצאות הכלכליות של הפרת חובתן המנהלית והחלטותיהן הרשלניות".

לסיכום כותב קורן כי בכוונת טלעד להגיש תביעה כספית כנגד הרשות, המועצה וחברי המועצה בגין מלוא נזקיה, וכי היא מוכנה לנהל משא-ומתן כספי על הפיצוי קודם להגשת התביעה, אם תחליט הרשות בכך.