פטריק דרהי קיבל פנייה לבחון את רכישת חברת מירס

דרהי מתרכז בשלב זה בהרחבת כניסתו ל-HOT, ולכן עסקה לרכישת מירס היא כרגע לא בראש סדר העדיפות שלו

נציגיו של איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי קיבלו את מסמכי חברת מריל לינץ', אשר ממונה על מכירת חברת מירס. בשלב זה מדובר בבדיקה ראשונית בלבד, ובכל מקרה הבדיקה של מירס תהיה במסגרת HOT, שכבר הודיעה בעבר כי היא מגלה עניין במירס, אך דבר לא התקדם בנושא.

דרהי מתרכז בשלב זה בהרחבת כניסתו ל-HOT, ולכן עסקה לרכישת מירס היא כרגע לא בראש סדר העדיפות שלו. עם זאת, לא מן הנמנע כי בעתיד, ולאחר שיבסס את מעמדו ב-HOT, תישקל האפשרות של מירס.

נזכיר כי מירס עומדת למכירה לאחר שמוטורולה העולמית החליטה שלא להמשיך ולהשקיע בה. החברה נדרשת להשקעות כבדות לצורך הקמת רשת סלולרית חדשה שמבוססת ככל הנראה על תקן UMTS/HSPA, וללא רשת כזו מצבה הופך בעייתי.

המתעניינים במירס הם החברות הסלולריות בישראל (שכנראה לא יוכלו לרכוש אותה בשל התנגדות רשות ההגבלים והקשיים שהיא תערים על עסקה כזו), HOT, יורוקום באמצעות 012 סמייל וקרן שמרוק.

פטריק דרהי נמצא בעיצומה של הצעת רכש להגדלת חלקו ב-HOT ליותר מ-25% מהמניות, כשותף אסטרטגי, אך כפי שפורסם ב"גלובס", הוא לא יהפוך לבעל שליטה גם אם ירכוש את חלקה של חברת דלק.

נציין כי ייתכן שהשקעה במירס תהיה חלק מעסקה הקשורה ב-HOT, כלומר ייתכן כי דרהי ירצה להגדיל את אחזקותיו ב-HOT דרך רכישת מירס, במקרה שיתר בעלי המניות לא ירצו או יוכלו להזרים כסף לצורך רכישת מירס.

נציין כי נציגי דרהי קיבלו פנייה להשתתף גם במכרז על חברת פרטנר .