רגע לפני דו"חות טבע: מכירות הרביף זינקו ב-21% ברבעון

כך עולה מנתוני הדוחות הכספיים של מרק KGaA לרבעון השני ■ הרביף מתחרה בקופקסון של טבע ■ מרק הגרמנית מתכוונת גם להיות הראשונה בעולם לשווק תרופה אוראלית לטיפול בטרשת נפוצה

הרביף נושפת בעורפה של הקופקסון: יצרנית התרופות הגנריות הגרמנית, מרק KGaA, פירסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי מכירות הרביף עלו ב-21% ל-387 מיליון אירו. הרביף, אותה משווקת מרק הגרמנית, מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה והיא מתחרה בקופקסון של טבע .

נזכיר כי הקופקסון היא תרופת הדגל של טבע ומהווה כשליש ממכירות החברה. מלבד הרביף, בקופקסון מתחרה גם תרופת הטיסברי, אשר הורדה בעבר מהמדפים לאחר שנתגלו תופעות לוואי חמורות בקרב מטופלים שנטלו את התרופה. עם זאת, היא הוחזרה למדפים תחת מגבלות.

מרק KGaA מוכרת היטב למשקיעי טבע. ב-2007 התמודדו טבע ומיילן במכרז לרכישת החטיבה הגנרית של מרק KGaA ומיילן גברה על טבע לאחר שהציעה תג מחיר גבוה למדי - 6.7 מיליארד דולר. בטבע טענו אז כי המחיר ששילמה מיילן היה גבוה מדי, ואכן רכישה זו הסבה למיילן הפסדים כבדים ועד היום היא נמצאת בהליכי "עיכול" הרכישה.

את הרבעון השני של השנה סיימה מרק הגרמנית עם צמיחה אפסית והכנסותיה הסתכמו ב-1.9 מיליארד אירו. הרווח התפעולי של החברה נפל ב-42% ל-184 מיליון אירו, בעיקר בשל עלייה של 23% בהוצאות המו"פ ל-341 מיליון אירו. הרווח הגולמי ברבעון ירד ב-2.1% ל-1.38 מיליון אירו.

אולם מרק הגרמנית לא שוקטת על שמריה ומנסה להילחם בטבע בחזית נוספת: גירסה אוראלית לטיפול בטרשת נפוצה. בעוד שטבע נמצאת בשלבי ניסוי לגירסה האוראלית של הקופקסון, מרק כבר החודש פנתה לסוכנות התרופות האירופית (EMEA) לשם מתן אישור לשיווק התרופה האוראלית "קלדריבין", המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. החברה מתכננת להגיש בקשה דומה ל-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) ברבעון השלישי של 2009. אם תאושר הבקשה, קלדריבין תהיה התרופה האוראלית הראשונה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה - ובכך תקדים מרק KGaA את טבע.

טבע תפרסם את הדוחות הרבעוניים שלה ב-28 ביולי (יום שלישי הקרוב). לפי תחזיות האנליסטים, החברה צפויה להציג רווח נקי של 80 סנט למניה בהשוואה ל-68 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון השני צפויות לצמוח ב-23% ל-3.47 מיליארד דולר.