בכיר בערוץ 10: "שר האוצר שטייניץ מנסה לשקם את תדמיתו על חשבוננו"

ההכרעה הסופית בעניין עתיד ערוץ 10 נדחתה ליום חמישי ■ אם לא תושג הסכמה, יפורסם מכרז חדש להפעלת הערוץ ביום שישי בבוקר ■ מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "אני לא מתרשם מהמופרעים שמטקבקים"

ערוץ 10 יוצא לקרב מול שר האוצר: גורם בכיר בערוץ 10 אמר היום (א') ל"גלובס" כי "שר האוצר יובל שטייניץ מנסה לשקם את תדמיתו כשר אוצר חלש על חשבון אלפי עובדי ערוץ 10, הישירים והעקיפים. ערוץ 10 אינו מבקש שקל אחד מהקופה הציבורית, הוא מבקש אך ורק דחייה בתשלומים לרגולטור שבמילא לא יהיה קיים בתוך מספר חודשים".

עוד הוסיף הבכיר כי "הערוץ כבר שילם 250 מיליון שקל מס הכנסה על הפסדים לרגולטור. בעלי המניות מבינים כי ייאלצו להזרים סכומים משמעותיים נוספים למסך ולשכר העובדים כדי לקיים את הערוץ בשנתיים הקרובות, אך הם לא מוכנים לשלם עכשיו לרגולטור מס הכנסה על הפסדים. ההפסד למדינה מסגירת הערוץ יהיה הרבה יותר גדול מ-10 מיליון שקל בחודש".

מהאוצר נמסר בתגובה: "דבריו של השר היו ברורים. שר האוצר הושיט לערוץ 10 גלגל הצלה ענק. כעת על בעלי הערוץ להחליט האם הם מעוניינים להיאחז בגלגל שהושט להם ולהמשיך לקיים את הערוץ".

מכרז חדש - ביום ו'

ההכרעה הסופית בדבר עתידו של ערוץ 10 תתקבל ביום חמישי הקרוב, ערב לפני פרסום המכרז החדש להפעלת הערוץ. מועצת הרשות השנייה צפויה לפרסם את פרטי המכרז ביום שישי בבוקר ב-3 עיתונים - כך נודע ל"גלובס". מחר (ב') תתכנס ישיבת מועצה כדי לאשר באופן סופי את המכרז המחודש לערוץ 10.

מחכים לביבי

על רקע מאמציהם של חלק מחברי מועצת הרשות השנייה לקרוא להתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר ערוץ 10, אמר חבר המועצה ויו"ר ועדת הטלוויזיה אייל בוחבוט: "משרד האוצר חייב לפרוס את כל הסכום לערוץ 10 וכל השקעה של הערוץ צריכה להיות בתוכן וביצירה".

בקרב חברי המועצה יש כאלה שחושבים כי האוצר הוא זה שצריך לבוא צעד אחד נוסף לקראת הערוץ. ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין נציגי האוצר לנציגי ערוץ 10, אולם בסיומה היא הוגדרה כ"ניסיון נוסף שהתפוצץ" על-ידי גורמים שלקחו חלק בישיבה.

למרות שאף אחד מהגורמים לא מוכן לחשוף את פרטי ההסכם שהוצע לערוץ 10, ככל הנראה מדובר שם גם על הקדמת מועד המעבר משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות. יחד עם זאת, עדיין נותר סכום של כ-12-15 מיליון שקל אותו אמור לשלם הערוץ, דבר שלטענת משרד האוצר הערוץ אינו מסכים לו.

במקביל, נעשים מאמצים של עובדי הערוץ וגורמים נוספים למנוע את היציאה למכרז. ביום חמישי האחרון הבהירו חברי איגוד השיווק הישראלי כי סגירת ערוץ 10 תפגע בתחרות בענף.

עובדי ערוץ 10 הפגינו מול משרד ראש הממשלה

בתוך כך, עובדי ערוץ 10, עובדים מחברות הפקה שעובדות עם הערוץ, מפרסמים ופרסומאים עלו הבוקר להפגין מול ישיבת הממשלה שהתקיימה בירושלים. עם פתיחת ישיבת הממשלה התבטא שר האוצר, יובל שטייניץ, באופן רשמי, לראשונה, בעניין ערוץ 10 ואמר: "הושטנו לערוץ 10 גלגל הצלה, בעצם ספינת הצלה שלמה. כעת, על בעלי הערוץ להחליט אם הם מעוניינים להיאחז בגלגל שהושט ולהמשיך לקיים את הערוץ אנו נכבד את החלטה שלהם".

בהפגנה שארגן הערוץ השתתפו הטאלנטים של הערוץ וכן נציגי ומנהלי חברות הפקה ובהן גם אבוט-רייפ-המאירי (מפיקת "הישרדות"), אולפני הרצליה, ריאליטי, GCS, מעגלות, גיל הפקות ודנה הפקות. כמו כן לקחו חלק בהפגנה בכירים מתחום הפרסום ובהם מנכ"ל איגוד איגוד השיווק, תלמה בירו; מנכ"ל יונייטד' אורן יוניוב; וכן מפרסמים שונים.