ניר ברונשטיין פורש מפועלים שוקי הון; אמיר אביב יחליפו

ברונשטיין, מקורבו של היו"ר הפורש דני דנקנר, נחשד לאחרונה על-ידי רשות ני"ע בשימוש במידע פנים

ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, ומקורבו של יו"ר בנק הפועלים הפורש דני דנקנר, יבקש לסיים את תפקידו בשבועיים הקרובים, לאחר כשבע שנים בתפקיד. המועמד המוביל להחליף אותו הוא המשנה שלו בפועלים שוקי הון, אמיר אביב. ברונשטיין, שנחשד לאחרונה על ידי רשות ניירות ערך בשימוש במידע פנים, סירב להגיב לדברים.

מקור יודע דבר אמר כי ברונשטיין קיבל הצעות לא מעטות לתפקידים מתוך הבנק ובגופי השקעות מחוצה לו, והוא מתלבט ושוקל את צעדיו. "ניר הוא מנכ"ל מצוין, שעשה מהפך בחברה", אומרים מקורות בבנק הפועלים. ההערכות בשוק הן כי פרישתו הצפויה של ברונשטיין נובעת משילוב של שלוש סיבות: עזיבתו של דנקנר (שכיהן גם כיו"ר פועלים שוקי הון), פרשת מידע הפנים והעימות בין בנק הפועלים לרשות ניירות ערך סביב הבונוס שקיבל.

בונוס בסך 9.5 מיליון שקל שקיבל ברונשטיין בשנת 2008, עמד לאחרונה במרכז עימות בין הפועלים לרשות ני"ע, כשזו הצביעה על פגמים מהותיים באופן אישור המענקים לבכירי פועלים שוקי הון על ידי דירקטוריון הפועלים - ביניהם ברונשטיין ואביב, שקיבל מענק של 3 מיליון שקל. לטענת הרשות, הפגמים הצריכו דיון נוסף ואישור מחדש של הבונוס.

לאחר קבלת פניית הרשות, דן שוב דירקטוריון הפועלים במענקים והחליט לאשר אותם מחדש, אך להפחית את המענק לברונשטיין מ-9.5 מיליון שקל ל-7.9 מיליון שקל. הדירקטוריון הגיב לטענות הרשות, והצדיק את הבונוסים בטענה ש"המנכ"ל וצוות הניהול של החברה תרמו תרומה משמעותית להצלחת פועלים שוקי הון ולהעברתה מהפסדים לפסים של רווחיות, לרבות הבראת חברה בת של הבנק בחו"ל". עוד טען הדירקטוריון, כי "הייתה קיימת תחושה של מחויבות ארגונית ושל הוגנות כלפי בכירי פועלים שוקי הון, למתן פיצוי בגין אי הענקת אופציות בשנים 2006-2007".

מעצר מתוקשר

עוד קודם לכן, בפברואר השנה, נעצר ברונשטיין על ידי רשות ני"ע, בחשד כי על רקע קשריו עם שחקן המעו"ף עופר אייזנברג, העביר לו מידע פנים על המחיקות שביצע בנק הפועלים בינואר 2008 בגין השקעותיו במכשירים פיננסיים מסוג SIV.

לפי החשד, בהסתמך על המידע המוקדם רכש אייזנברג מניות בנק הפועלים והרוויח כ-250 אלף שקל. ברונשטיין שוחרר לאחר זמן קצר, תחת מגבלות. *