טבע: הרווח הנקי ב-2010 יצמח "לכל הפחות" ב-35%

גלובס tv (עדכון) - החברה אישררה את התחזית לשנה הנוכחית ■ ינאי: הסינרגיה עם באר צפויה לחסוך לחברה 500 מיליון דולר נוספים ■ האנליסטים מגיבים לדוחות: "תוצאות מעולות בזמנים קשים"

מי שציפה כי טבע תעלה את תחזית הרווח להמשך השנה בעקבות פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני, התאכזב. בשיחת הוועידה שלאחר הדוחות, חזרו קברניטי החברה על התוצאות הכספיות ברבעון השני, שיבחו את האינטגרציה עם באר וסיפקו תחזית רווח מעודכנת לשנתיים הקרובות.

טבע אישררה את תחזית הרווח לשנת 2009, בעוד שבשוק ציפו מהחברה להעלות את התחזיות, או לכל הפחות לצמצם כלפי מעלה את טווח התחזית. החברה צופה רווח נקי של 3.2-3.4 דולר למניה השנה. באשר לשנת 2010, החברה מסרה כי הרווח הנקי יצמח ב-35% "לכל הפחות". במקרה זה מדובר בבשורה טובה, שכן בעבר החברה מסרה כי הרווח הנקי ב-2010 יצמח ב-30-35%.

לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, בשוק ציפו כי טבע תרשום רווח נקי של 3.32 דולר למניה השנה לצד הכנסות של 14.09 מיליארד דולר. באשר לשנה הבאה, הציפיות בשוק הן לרווח נקי של 4.3 דולר למניה והכנסות של 15.98 מיליארד דולר.

"הרבעון השני מספק הוכחה לעוצמתה של טבע", אמר המנכ"ל שלמה ינאי. "האינטגרציה עם באר ממשיך להיות מהיר מכפי שחזינו". ינאי ציין כי הסינרגיה עם באר צפויה לחסוך לחברה 500 מיליון דולר בשנה השלישית לרכישת באר, לעומת 400 מיליון דולר בהערכה המוקדמת. החברה צופה חיסכון של 300 מיליון דולר בשנה השנייה לרכישה, בהמשך לחיסכון של 300 מיליון דולר בשנה הראשונה.

כאשר נשאל על תכניותיה של טבע לבצע רכישות בעתיד, ינאי לא פסל, כהרגלו, את האפשרות שטבע תמשיך לרכוש חברות, וציין כי היא מתעניינת בעיקר בחברות גנריות.

האנליסטים מגיבים

האנליסט גלעד שריג מבנק הפועלים מעלה את מחיר היעד למניית טבע ל-57 דולר מ-52 דולר, מחיר המשקף מכפיל 13 על הרווח הצפוי בשנת 2010. העלאת מחיר היעד באה "לאור עוצמת הקופקסון, הסינרגיה הגבוהה מהצפוי ממיזוג באר והצפי לעלייה של מעל 30% ברווח בשנת 2010", לדברי שריג. האנליסט מעדכן מעלה את תחזית המכירות לקופקסון אשר להערכתו יסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר השנה, גידול של 21%.

"טבע ממשיכה להציג תוצאות מעולות גם בזמנים קשים לכלכלה העולמית, כאשר המודל העסקי המאוזן מוכיח את עצמו רבעון אחרי רבעון", מוסיף שריג. "אנו מעריכים כי תוצאות 2010 אינן משתקפות עדיין במחיר המניה, וממליצים להגדיל את החשיפה בתיקי ההשקעות למניה".

גל רייטר, אנליסטית בכלל פיננסים, העלתה השבוע את מחיר היעד למניה ל-57 דולר. היום, לאחר פירסום הדוחות הטובים, היא מתייחסת להפחתת החוב של טבע לבנקים לאומי והפועלים ב-1.1 מיליארד דולר, וסבורה כי בטבע "מכינים את הקרקע לרכישה משמעותית נוספת בטווח הקצר".

האנליסטית לימור גרובר מבית ההשקעות פסגות הופתעה לטובה מהכנסותיה של טבע במזרח אירופה ואמריקה הלטינית, אם כי ההכנסות של החברה בארה"ב עמדו בקנה אחד עם תחזיותיה המוקדמות. "החברה ממשיכה להציג שיעורי רווחיות גולמית גבוהים בסיוע היחלשות מטבעות הפעילות ברחבי העולם, כך שפגיעה של 9% בשורת ההכנסות לא השפיעה כמעט על הרווח התפעולי". על הסינרגיה בין טבע לבאר אומרת גרובר כי "החברה המאוחדת צומחת בכ-11-12%. נראה כי האינטגרציה עם באר מתחילה להניב את פירותיה".