זעזוע באלווריון: המנכ"ל פורש עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני

החברה הפתיעה בתוצאות הרבעון השני עם הפסד של סנט אחד למניה בלבד ■ לעומת זאת, התחזיות לרבעון השלישי מאכזבות ■ צביקה פרידמן הפורש: "הגיע הזמן לקחת פסק-זמן; יש לי אמון רב בעתידה של אלווריון"

המקל והגזר נוסח אלווריון : החברה מפתיעה היום את המשקיעים עם תוצאות טובות יותר מהצפוי ברבעון השני של השנה, אולם במקביל היא מספקת תחזיות פושרות לרבעון השלישי שלא עומדות בתחזיות האנליסטים. במקביל, הודיע המנכ"ל, צביקה פרידמן, על פרישתו מהחברה.

אלווריון, המייצרת פתרונות תקשורת אלחוטית, דיווחה היום על הפסד (non-GAAP) של 605 אלף דולר ברבעון השני של השנה, שהם סנט אחד למניה, והיכתה בכך את תחזיות האנליסטים שעמדו על הפסד של 5 סנט למניה. בשורה העליונה, החברה רשמה ירידה של 16% בהכנסות לרמה של 58.7 מיליון דולר, וגם כאן היא עקפה קלות את התחזיות שעמדו על 58.2 מיליון דולר.

"אנו מעודדים מהשיפור בהזמנות ברבעון השני וכן מצירופם של מספר לקוחות אסטרטגיים אשר להערכתנו יניב לחברה מאות מיליוני דולרים בעתיד", אומר המנכ"ל צביקה פרידמן. "המשכנו להקטין את ההוצאות התפעוליות שלנו. אנו צופים גידול הדרגתי ברווחיות במהלך המחצית השנייה של השנה, וגידול זה יואץ בשנה הבאה".

כאמור, פרידמן, שכיהן כנשיא ומנכ"ל החברה מסוף 2005, הודיע היום על פרישתו מהתפקיד. בשלב זה עדיין לא ידוע מי יחליף אותו. פרידמן, שעבד בעבר ב-ECI, הצטרף מאוחר יותר לחברת Floware ובה כיהן כסמנכ"ל תפעול. Floware התמזגה ב-2001 עם בריזקום ומשתי החברות נוצרה אלווריון. פרידמן קיבל את תפקיד סמנכ"ל התפעול והנשיא בחברה המאוחדת, ועם פרישת המנכ"ל צבי סלונימסקי מונה פרידמן למחליף.

"הגיע הזמן לקחת פסק זמן", אומר פרידמן ומוסיף כי הכוונתו להשקיע זמן רב יותר במשפחתו ולצאת לדרך חדשה בעולם העסקים. "יש לי אמון רב בעתידה של אלווריון ואני מתכוון לתמוך במנכ"ל החדש ובצוות ההנהלה בכל דרך שאוכל".

משלוחי ה-WiMAX ירדו, אך ההכנסות עלו

למרות שאלווריון הצליחה להפתיע את השוק, סימני המשבר הכלכלי עדיין ניכרים בתוצאותיה הכספיות. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה 1.7 מיליון דולר וברבעון השני של 2009 היא עברה, כאמור, להפסד, לצד השחיקה בהכנסות. משלוחי ה-WiMAX, מוצר הדגל של החברה, ירדו ב-11% ל-39.2 מיליון דולר, אולם ההכנסות מתחום זה עלו ב-18% ל-44.9 מיליון דולר.

נכון לסוף יוני, בקופת המזומנים של החברה שכבו 132 מיליון דולר. נזכיר כי בחודשיים האחרונים חתמה החברה על מספר חוזים משמעותיים, ובין היתר היא חתמה על העסקה הגדולה בתולדותיה עם Open Range Communications האמריקנית, שהיקפה עשוי להגיע ל-150 מיליון דולר.

עוד עולה מן הדוחות, כי ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ב-16% והסתכמו ב-30.4 מיליון דולר. חדשות טובות נוספות נוגעות להיקף מלאי המוצרים של החברה, אשר ירד ל-48.6 מיליון דולר בתום הרבעון השני מ-53.2 בסוף הרבעון הראשון.

החוזים עליהם חתמה החברה לאחרונה וההתייצבות במצב הכלכלי מאפשרים לאלווריון לספק תחזית לרבעון השלישי. החברה צופה הכנסות של 53-63 מיליון דולר, כאשר בשורה התחתונה הטווח הוא להפסד של 6 סנט למניה עד לרווח של סנט אחד למניה. התחזית מאכזבת, שכן בשוק ציפו כי ההכנסות ברבעון השלישי יגיעו ל-64.2 מיליון דולר, וכי החברה לא תרשום הפסד.