סקר: 52% מהצופים בסרט "שיטת השקשוקה" מסכימים עם רוזנטל

6% תומכים בגירסת האחים עופר ■ 42% טרם גיבשו דעה ■ 83% מהצופים מסכימים עם הטענה כי עיתונאים נאלצים לעיתים לצנזר ידיעות בשל שליטת אנשי עסקים בתקשורת

78% מהצופים בסרטו של מיקי רוזנטל, "שיטת השקשוקה", ששודר שלשום (ג') בערוץ 1, מסכימים עם מסקנותיו של רוזנטל לגבי משפחת עופר - כך עולה מסקר שנערך אמש (ד') על-ידי חברת שילוב מילוורד בראון, שבדק את השפעת הסרט "שיטת השקשוקה" על ציבור הצופים בישראל.

לפי הסקר, 83% מהצופים מסכימים עם הטענה לפיה עיתונאים נאלצים לצנזר לעיתים תחקירים וידיעות עקב שליטתם של אנשי עסקים באמצעי התקשורת.

מהסקר עולה עוד כי סך החשיפה למאבק שבין רוזנטל ומשפחת עופר גבוהה מאד, ועומדת על 50% מהציבור ששמעו על המאבק. החשיפה גבוהה יותר בקרב גברים, והיא עולה עם העלייה בגיל ועם העלייה ברמת ההכנסה. חשיפה נמוכה יותר לסרט נרשמה על-פי הסקר באזור ירושלים.

יחד עם זאת, למחצית מכלל הציבור אין עמדה בנושא. בין אלה שגיבשו עמדה, מרביתם תומכים במיקי רוזנטל (52%), ורק 6% מהנחשפים לאירוע תומכים בגירסה של משפחת עופר. מהסקר עולה עוד כי התמיכה במיקי רוזנטל עולה ככל שרמת ההשכלה של הנסקר עולה.

להבדיל מנתוני הרייטינג, שלפיהם סרט התגובה שהוכן על-ידי משפחת עופר באמצעות המפיק שי נשר קיבל אחוזי צפייה גבוהים יותר מסרטו של רוזנטל עצמו - מהסקר עולה כי בסך-הכל 20% מהציבור צפו באחד מהסרטים, כאשר 18% צפו בסרט של רוזנטל, 11% צפו בסרטם של האחים עופר ו-10% צפו בשני הסרטים.

יצויין כי הצפייה בסרטים חיזקה אצל מרבית הצופים את דעותיהם הקודמות: 45% מקרב הצופים בסרטו של רוזנטל לא שינו את עמדותיהם, 43% חיזקו את דעותיהם הקודמות, 7% שינו את דעתם לטובת מיקי רוזנטל, ו-5% שינו את דעתם לטובת האחים עופר.

בקרב הצופים בסרטם של האחים עופר לא חל שינוי בעמדותיהם של 38% מהצופים, 43% חיזקו את דעותיהם הקודמות, 10% שינו את דעתם לטובת האחים עופר, ו-9% שינו את עמדתם לטובת מיקי רוזנטל.

בקרב הצופים בשני הסרטים: 37% לא שינו את עמדתם, 46% חיזקו את דעותיהם הקודמות, 7% שינו דעתם לטובת האחים עופר, ו-10% שינו דעתם לטובת מיקי רוזנטל.

מהסקר עולה כי התמיכה באחים עופר נובעת מצפייה בסרט, ואילו התמיכה במיקי רוזנטל היתה קיימת עוד לפני הצפייה.

תוצאות הסקר

* 50% מהציבור שמעו על מאבק רוזנטל-עופר.

* 52% מבעלי הדעה תומכים בעמדת רוזנטל.

* 6% מבעלי הדעה תומכים בגירסת משפחת עופר.