ה-SEC תובעת 22.6 מיליון דולר ממנכ"ל קיי-מארט לשעבר

"שיקר ביודעין והוליך שולל את המשקיעים" ■ ה-SEC טוענת כי מנכ"ל קיי-מארט לשעבר, צ'רלס קונאוויי, "צריך להיענש על ששיקר ביודעין, וגרם לאחרים לשקר, לגבי מצבה הפיננסי של קיי-מארט"

רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) דורשת ממנכ"ל קיי-מארט לשעבר, צ'רלס קונאוויי, לשלם 22.6 מיליון דולר, בטענה שהוא הוליך שולל את המשקיעים, לפני שהחברה החליטה לבקש להכיר בה כפושטת רגל ב-2002.

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי במישיגן טוענת ה-SEC שקונאוויי "צריך להיענש על ששיקר ביודעין, וגרם לאחרים לשקר, לגבי מצבה הפיננסי של קיי-מארט". ה-SEC עתרה לבית המשפט להורות לקונאוויי להשיב 13.7 מיליון דולר, שתוארו כ"רווחים שהושגו שלא כחוק", וכן להטיל עליו קנס אזרחי בסך 8.9 מיליון דולר. לפי ה-SEC, קונאוויי השמיט מידע והציג מידע כוזב לגבי מצבה הפיננסי של קיי-מארט בדו"ח התקופתי שהוא הגיש לה באוקטובר 2001. הדו"ח הזה הוא חלק מהחובות הרגולטוריות של חברות ציבוריות אמריקניות.

במסמכים שהגישה הרשות לבית המשפט נכתב כי "הדו"ח הוכן בהתאם להנחייתו של קונאוויי להימנע מחשיפה כלשהי של המשבר. עם זאת, הדו"ח הוליך שולל את ציבור המשקיעים וגרם לו להאמין שאין שום בעיות עם תזרים המזומנים של החברה". "המסמך לא כלל שום חשיפה של משבר הנזילות או של העובדה שקיי-מארט דחתה תשלומים בהיקף של מיליארד דולר לספקים, בניסיון לשרוד את המשבר", טוענים ב-SEC.

כיום קיי-מארט היא אחת מיחידות סירס הולדינגס. אתמול (ב') ציטט ה"וול סטריט ג'ורנל" את פרקליטו של קונאווי, סקוט לזאר, שאמר שמרשו "לא עשה כסף מהפעולות שלו".