RBC: עודף הנזילות בסין עלול לגרום לתוצאות לוואי נרחבות

"אנו מעריכים כי המדיניות המוניטרית של סין תישאר מרחיבה ב-2009 עם תחילת הידוק מסויים בתחילת 2010, אך ישנם סיכונים לשינויים מוקדמים או חדים יותר מהמגולם כעת בשוק" ■ מדד שנחאי המשולב טיפס ב-85% מאז תחילת השנה

מחלקת המחקר של השווקים המתעוררים ב-RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, מעריך שהתרופה הסינית להאטה הכלכלית פועלת היטב. חבילת התמריצים הביאה להאצת קצב הצמיחה לכמעט 8% ברבעון השני.

עם זאת, ב-RBC מזהירים כי עודף הנזילות שבא בעקבות תכנית התמריצים הסינית, בהיקף של 586 מיליארד דולר, עלול לגרום לתופעות לוואי נרחבות, כגון בועות מחירים, ופגיעה באיכות ההלוואות הניתנות על ידי הבנקים.

נכון לעכשיו, מעריכים כי 15-20% מכספי התכנית הגיעו במישרין או בעקיפין לשוק ההון הסיני ומספר חשבונות המסחר שנפתחים דומה לרמתו באביב 2008, מעט אחרי השיא בשווקים.

"הדגש העיקרי נותר על צמיחה אך הממשל עובד כבר עתה על כוונון התמריצים בכדי להימנע מתופעות הלוואי".

"אנו מעריכים כי המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של סין (PBOC) תישאר מרחיבה ב-2009 עם תחילת הידוק מסויים בתחילת 2010, אך ישנם סיכונים לשינויים מוקדמים או חדים יותר מהמגולם כעת בשוק".

מדד שנחאי המשולב - מדד שנחאי המשולב טיפס בכ-85% מאז תחילת השנה ■ מדד פוטסי קסינואה 25 . הדולר נסחר כעת ביציבות ביחס למטבע הסיני, היואן, ל-6.8328 ין.

עם כל האמור לעיל, יש לזכור שלעת עתה האסטרטג של RBC חיובי ביחס לשוק ככלל לאור השיפור היחסי בנתונים הכלכליים, אם כי זהו מחזור של מספר רבעונים ולא בהכרח מגמה בת מספר שנים.