שר התחבורה: ברמת-דוד יוקם שדה-תעופה משלים לנתב"ג

משרד התחבורה ורשות שדות-התעופה שוקלים לשלב בשדה החדש אלמנטים של BOT כדי לזרז את הקמתו

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר היום (ה') בסיור שערך בנמל התעופה בן גוריון ברשות שדות התעופה ובמינהל התעופה האזרחית, כי רמת דוד בצפון היא האלטרנטיבה בעלת היתרונות הגדולים ביותר למיקומו של שדה התעופה המשלים לנתב"ג. לדברי השר, המשרד ורשות שדות התעופה שוקלים לשלב בשדה החדש אלמנטים של BOT כדי לזרז את תהליך הקמתו של השדה.

השר ובכירי משרדו נועדו עם יו"ר רשות שדות התעופה, עובדיה עלי, ועם מנכ"ל הרשות קובי מור. השר כץ ציין בתום הביקור, כי משרד התחבורה בראשותו ישים דגש משמעותי על תחום התעופה כולו.

בנושא אבטחת המטוסים המצוייה כיום באחריות חברת אל-על ציין השר, כי באחרונה התקבלה במשרדו החלטה להקים רשות ממשלתית לביטחון בתעופה שתרכז את נושא האבטחה במטוסים תחת משרד התחבורה.

"קיום החלטה זו יואץ בזמן הקרוב שכן המדינה היא זו שצריכה להיות אחראית לביטחון המטוסים וסביבת המטוסים הישראלים בשדות התעופה בחו"ל ולא להסיר ממנה את האחריות", אמר עלי. הוא הוסיף, כי רשות שדות התעופה מקדמת פרויקטים חשובים בנושא הביטחון והבטיחות בלוח זמנים מפורט ובהשקעה של 2.6 מיליארד שקל בשנים הקרובות.

"רשות שדות התעופה, שפועלת על בסיס עיסקי, עושה היום את מירב המאמצים בהצלחה לסיים את השנה בצורה מאוזנת וזאת למרות הירידה המשמעותית במספר הנוסעים ובכמות המטענים", סיכם עובדיה.