למה נפגש רה"מ נתניהו עם בעל מניות ערוץ 10 ארנון מילצ'ן?

הפגישה, שהוגדרה ביומנו של נתניהו כפרטית, מעלה שאלות לגבי מעורבותו של רה"מ במו"מ על ערוץ 10 ■ לשכת רה"מ: "נתניהו מכיר את מילצ'ן שנים רבות ונפגש עמו מעת לעת. נושא ערוץ 10 מעולם לא עלה בשיחותיהם"

בעוד משרד האוצר מנהל משא-ומתן על עתידו של ערוץ 10, מתברר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם אחד מבעלי הערוץ ומקורבו, ארנון מילצ'ן - כך נודע ל"גלובס". השניים נפגשו בפגישה פרטית במעונו של ראש הממשלה.

הפגישה, שהופיעה בסדר יומו של נתניהו תחת המילה "פרטי", מעלה שאלות לגבי מעורבותו של ראש הממשלה במשא-ומתן על ערוץ 10.

על אף שהשניים נמצאים בקשר קרוב כבר שנים, פגישה במהלך המשא-ומתן - גם אם היא אישית - עלולה להעמיד את ראש הממשלה במצב של ניגוד עניינים. זאת, נוכח קרבתו של נתניהו לשניים מבעלי הערוץ - מילצ'ן ורון לאודר, ולאור העובדה כי הטיפול בנושא ערוץ 10 נמצא בידי משרד האוצר ומשרד התקשורת בלבד.

בסביבתו של נתניהו הגדירו את הקשר עם מילצ'ן כ"מצויין", והזכירו כי לפני שנים הפיק באולפניו שבלוס אנג'לס סרט לזכרו של אחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו.

מילצ'ן (64) נחשב לאחד הישראלים העשירים בעולם, ולפי דירוג "פורבס" האחרון, שווי הונו עומד על 2 מיליארד דולר (מקום 334 בדירוג העולמי). מילצ'ן, גרוש עם 4 ילדים, נחשב לאחד ממפיקי-העל בהוליווד, ואחד הסרטים שיותר מזוהים עימו הוא "אישה יפה" בכיכובם של ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס.

לאחרונה הקים מילצ'ן מיזם משותף יחד עם חברה בריטית שבבעלות אליזבת מרדוק (בתו של איל המדיה רופרט מרדוק) במטרה להפיק עימה סרטים. מילצ'ן, שגדל בתל-אביב והשלים תואר בביוכימיה, היה בעברו גם שחקן כדורגל מצליח עד שהחליט לרדת לארה"ב, ושם הפך כאמור לאחד השחקנים המובילים בהפקות סרטי קולנוע.

גם לאודר מקורב לביבי

עד כה היתה השליטה בערוץ 10 (51%) בידי יוסי מימן, המחזיק במניות באמצעות קבוצת מרחב. קבוצת מרחב מחזיקה ביחד עם קבוצת אמפל של מימן, בין היתר, גם ב-20% מחברת EMG המצרית - ספקית הגז הטבעי לישראל.

יתרת הבעלות בערוץ נחלקת בין רון לאודר המחזיק ב-24.5% וארנון מילצ'ן, שיחד עם רופרט מרדוק, מחזיק ב-24.5% נוספים. מילצ'ן, לאודר ומימן הפסיקו לאחרונה את הזרמת הכספים לערוץ 10, מה שהביא לדיון חדש בנושא ולהסדר בנוגע לטיוטת הסכם שתציל את מצב הערוץ.

גם לאודר נחשב לידיד אישי של נתניהו. בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה דווח כי לאודר נשלח מטעמו לגבש הסכם שלום עם סוריה, שיכלול הסכם לגבי רמת-הגולן. בחודשים האחרונים נפוצו שמועות על מעורבותו של לאודר באיוש תפקיד שר התקשורת, אולם דוברו של לאודר הכחיש זאת מכל וכל. בנוסף, באחרונה מונה ידיד משפחת נתניהו, אבי בלשניקוב, לדוברו של לאודר בישראל.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי נתניהו מכיר את ארנון מילצ'ן שנים רבות ונפגש עמו מעת לעת. נושא ערוץ 10 מעולם לא עלה בשיחותיהם. שרי האוצר והתקשורת מטפלים בכל הסוגיות הנוגעות לערוץ 10, וראש הממשלה לא מצא לנכון להתערב בנושא.