אילן בן-דב יטוס להונג-קונג כדי לסגור את פרטי עסקת פרטנר

שאול אלוביץ', המתמודד השני על רכישת פרטנר, לא קיבל עד כה שום הודעה או הזמנה לפגישה עם האצ'יסון

האם העובדה שאיש העסקים אילן בן-דב צפוי לטוס להונג-קונג לפגישה עם יו"ר האצ'יסון , קניג פוק, מעידה כי הוא המועמד המוביל כרגע לרכישת פרטנר ? או האם העובדה ששאול אלוביץ אינו אמור, נכון לכתיבת שורות אלה, לטוס לפגישה מחזקת את ההערכה כי בן-דב הוא המועמד המוביל?

ככל הנראה התשובה לשתי השאלות חיובית, וגורמים המקורבים למגעים מציינים כי מי שיטוס לפגישה הוא זה שכנראה יזכה בעסקה, ומכיוון שבן-דב נוסע - הוא זה שיזכה בה כככל הנראה.

אתמול (א') פורסם ב"גלובס" כי עמיקם כהן ודן אלדר, הממונים על מכירת פרטנר מטעם האצ'יסון, אמורים לטוס להונג-קונג על מנת לסגור את העסקה. בסופו של דבר כהן לא טס אתמול, אבל הוא אמור לטוס כנראה היום (ב') או מחר (ג'), משום שפוק החליט שלא להגיע לישראל בעצמו. בן-דב התבקש להתארגן לנסיעה גם כן.

בסופו של דבר, נכון לשעות הבוקר, קבוצת יורוקום לא קיבלה שום הודעה על כך שהיא יצאה מהמירוץ או שהצעתה נמוכה מדי - ולכן נראה כי האצ'יסון מעדיפה את ההצעה של בן-דב.

גם בקרב המוכרים המסר הוא שהדלת לא נסגרה עבור יורוקום, אבל קשה שלא להשתחרר מהרושם שהנסיעה של בן-דב ביחד עם נציגיו להונג-קונג טומנת בחובה סיכוי רב יותר להצעתו.

במלים אחרות - מדובר באופטימיות זהירה, אך אצל אנשי עסקים כל-כך מנוסים, וכאשר אמוציות מעורבות בתהליך כל-כך "כבד" - אי-אפשר לדעת האם ומתי מישהו ישלוף שפן נוסף ברגע האחרון - ולא חסרות לכך דוגמאות בעבר.

מאז סוף השבוע שעבר הסתמן כי לבן-דב יש יותר סיכוי לזכות בסופו של דבר ברכישת פרטנר, משום שהוא שידר נחישות רבה מאוד בדרך למימוש העסקה, וכנראה היה מוכן לשלם קצת יותר בדרך למימושה. לא שאלוביץ יושב בשקט, וכאמור ייתכן כי הוא לא אמר עדיין את המילה האחרונה, אבל נכון לשעת כתיבת שורות אלה בן-דב הוא המועמד המוביל, ואם אלוביץ לא יהפוך את הקערה על פיה - הוא כנראה ייאלץ לוותר עליה.

על דבר אחד מסכימים הבנקאים: העסקה למכירת 51% מפרטנר לאחד משני המועמדים היא עסקה טובה, והבנקאים שמחים לממן אותה. שיעור המימון המקובל במקרים כאלה הוא 50%, כך שאם שווי השוק של מניית פרטנר מהווה אינדיקציה לתג המחיר - מדובר באשראי בסדר גודל של 2.7 מיליארד שקל. "פרטנר זו חברה טובה", אמרו לנו בנקאים שלא לציטוט.

מימון בסדר גודל שכזה גוזר ככל הנראה מימון משותף של אחד הבנקים הגדולים (לאומי ופועלים ) בשילוב עם בנקים נוספים, קטנים יותר.

בהקשר של לאומי נציין כי הבנק רצה להשתתף בעסקה הן כמממן והן כשותף לקבוצת השליטה, ביחד עם חברת הביטוח מבטחים מנורה ואיש העסקים (ויו"ר בנק הפועלים לשעבר) שלמה נחמה.

מכל פנים, נראה כי הבנקים בוחנים את האפשרות לממן כל אחד מהמועמדים. יצויין כי האצ'יסון עצמה מציעה מימון משלים מטעמה לזוכה במשא-ומתן על רכישת חלקה בחברת התקשורת.