ראש העיר חיפה מקים חמ"ל להתמודדות עם שפעת החזירים

במקרה של התפרצות המגפה - בתי החולים של העיר חיפה יצטרכו לתת מענה לאוכלוסיה של למעלה מחצי מיליון תושבים ■ ראש העיר, יונה יהב סיכם עם סגן שר הבריאות על הקמת צוות משותף

ראש העיר חיפה, יונה יהב, פנה בסוף השבוע שעבר לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בבקשה להקים צוות משותף להכנת העיר חיפה להתמודדות עם שפעת החזירים. במקרה של התפרצות המגפה, העיר חיפה תצטרך באמצעות בתי החולים שלה לתת שירות לכחצי מיליון תושבים.

השניים אמורים להיפגש יחד עם הצוותים המקצועיים בזמן הקרוב. פנייתו של יהב הגיעה על רקע כוונתו לגבש תוכנית להתמודדות עם שפעת החזירים לאור הערכות משרד הבריאות על הממדים הצפויים להתפשטות המגפה לקראת החורף הקרוב.

במסגרת זו הנחה ראש העיר את מנכ"ל העירייה לכנס עוד לפני פתיחת שנת הלימודים את הגורמים הרלוונטיים בעיר ובינהם: ראשי המנהלים העירוניים, ראשי בתי החולים בעיר, ראשי האוניברסיטאות ומערכת החינוך העירונית, נציגי המעסיקים הפרטיים והציבוריים, בה יתבקשו הגורמים להציג בפני ראש העיר תוכנית להתמודדות עם שפע החזירים, אותה יגבשו לתוכנית עבודה שתיושם בחודשים הקרובים.

יהב אף הודיע כי הוא החל בבדיקת תקציב העירייה בכדי לפנות משאבים לטובת הטיפול בעניין. בין המהלכים המתוכננים לשבועות הקרובים הוא יום עיון בהשתתפות בכיר מארגון הבריאות העולמי, בניית חמ"ל והכשרת כוח אדם ייעודי במסגרת מוקד 106 העירוני, תוכנית הסברה לתושבי חיפה והצפון ועוד.

יונה יהב, ראש העיר חיפה: בכוונתי לגבש את "תוכנית חיפה להתמודדות עם שפעת החזירים" על מנת שבחורף הקרוב העיר חיפה תדע לתת את המענה ההולם ביותר לתושבי חיפה והצפון להתמודדות עם שפעת החזירים. כפי שראינו בזמן מלחמת לבנון השנייה, הרשות המקומית היא שעומדת בקו החזית מול התושבים ועליה לתת את המענה. העיר חיפה נותנת שירותים לתושבי העיר ולתושבי המטרופולין הצפוני כולו ולכן אני מחויב להכין את השירותים העירוניים למה שצפוי לנו בחודשים הקרובים. שפעת החזירים היא אתגר לאומי ואני משוכנע כי תכנון נכון ויישום יעיל של תוכנית עבודה שתגובש מראש תסייע להקל על התושבים שיחלו ולהתמודד עם מימדי התופעה".