פריון העבודה בארה"ב זינק בשיעור החד ביותר זה 6 שנים

הנתון המקדמי למגזר הלא חקלאי זינק ברבעון השני ב-6.4% במונחים שנתיים לעומת צפי לעלייה של 5.4% ■ המלאים הסיטונאים בארה"ב ירדו ביוני ב-1.7% לעומת צפי לירידה של 0.9%

עוד נתונים מעודדים ממשיכים לזרום לשוק האמריקני, והיום (ג') לפני תחילת המסחר בוול סטריט פורסמו שני נתונים המצביעים על כך שאמריקה ממשיכה בדיאטה ובקיצוץ השומנים.

הנתון המקדים ביחס לפריון העבודה (פרודוקטיביות) במגזר הלא חקלאי זינק ברבעון השני בקצב המהיר ביותר מזה 6 שנים לאחר שהחברות קיצצו באופן ניכר את שעות העבודה והקפיצו את פריון העבודה בהן במונחים שנתיים ב-6.4% לעומת הרבעון הראשון ולעומת צפי לעלייה של 5.4%. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקני.

הנתון של הרבעון הראשון עודכן כלפי מטה לעלייה של 0.3% לעומת פרסום קודם 1.6%.

הנתון המקדים של עלות יחידת עבודה ברבעון השני - נתון מרכזי בהתייחס ללחצים האינפלציונים הקיימים במשק צנח ב-5.8%, הירידה החדה ביותר שנרשמה מזה 9 שנים וירידה חדה גם מזו לה צפו הכלכלנים, 5.3%. ההשפעה המרכזית על הירידה החדה בנתון זה היא העלייה החדה שנרדמה ברמת הפרודוקטיביות. הנתון לרבעון הראשון הופחת במידה ניכרת והצביע על ירידה של 2.7% לעומת פרסום קודם על עלייה של 3% בעלות יחידת העבודה.

הפיצוי הריאלי בעבור שעת עבודה ירד ב-1.1% ברבעון השני, מה שמעיד על מצבם החלש של העובדים בארה"ב שהם גם הצרכנים.

העלייה החדה בפרודוקטיביות עלתה במידה כה רבה מאחר והקיצוץ בשעות העבודה היה חד יותר מהקיצוץ בייצור, מה שמעיד על כך שהחברות נאבקות "לעשות יותר בפחות" מבחינת כח האדם העומד לרשותן.

לאחר תחילת המסחר בארה"ב פורסם כי המלאים הסיטונאיים בארה"ב נפלו ביוני ב-1.7% לעומת צפי כי הירידה תסתכם ב-0.9%. זאת בהמשך לירידה שחלה במאי שעודכנה כלפי מטה ל-1.2% לעומת פרסום קודם לירידה של 0.8%.