הרשות השנייה דחתה את הצעת ההסדר שהגיש ערוץ 10 להארכת זיכיונו

שוב רועדת האדמה תחת ערוץ 10 ■ לערוץ נותר פחות משבוע לבצע מקצה שיפורים ■ ביום שלישי הגישה "ישראל 10" הצעה להסדר הארכת זיכיונה ■ ביום חמישי ניתנה חוות-דעתו של יועמ"ש הרשות השנייה שפסל את ההצעה

אתמול (שבת) דחתה הרשות השנייה את הצעת ההסדר שהגיש "ערוץ 10" להארכת זיכיונו - כך עולה מתגובה רשמית שהעביר מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, נוכח הצעת ההסדר שהגישה מפעילת ערוץ 10.

מדבריו של סמירה עולה כי באין תוכנית אופרטיבית לעמידה במחוייבויות התוכן, באין דרך ליישום העברה מלאה של ערבויות בנקאיות בידי הרשות השנייה, ובאין מענה להחזר חובות העבר לתעשיית הקולנוע, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לא מצאה לנכון לקבל את מתווה ההסדר שהגישה "ישראל 10", מפעילת ערוץ 10.

האם עתידו של הערוץ בסכנה ממשית? נראה כי יותר מאי-פעם, עתידו של הערוץ לוט בערפל. כתוצאה מהדחייה הנ"ל, לערוץ נותר פחות משבוע לבצע מקצה שיפורים: ביום ראשון הבא, תתכנס ישיבה של הרשות השנייה, בה ייקבע סופית האם תתקבל הצעתה הסופית של "ישראל 10" או שהרשות תצא במכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ.

כזכור, ביום שלישי האחרון הגישה "ישראל 10" לרשות השנייה הצעה להסדר הארכת זיכיונה. ביום חמישי, ניתנה חוות-דעתו של היועץ המשפטי של הרשות, הפוסלת את ההצעה. לאחר בחינת הדברים, התקבלה ההחלטה, כפי שמגוללת תגובתו של סמירה: "במהלך השבועות האחרונות נעשו מאמצים רבים על-ידי משרדי התקשורת והאוצר והרשות השנייה בניסיון למצוא פתרון ראוי ותקין אשר יאפשר הארכת זיכיון ל"ישראל 10" בהתאם לחוק הרשות השנייה. עיקרו של הפתרון הוא הפקדת כספי החוב שצברה "ישראל 10" בידי הרשות השנייה, באופן שיבטיח כי תחזיר חובותיה במלואם בתקופת הארכת הזיכיון...".

במצב הנוכחי ובהצעת "ישראל 10" הקיימת לא ניתן מענה לנדרש. יחד עם זאת, מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מבקש להדגיש שעדיין ניתן לשקול להמליץ על הארכת זיכיון ובתנאי שתמצא הדרך ע"י "ישראל 10" להפקיד כספי חובה או ערבויות בנקאיות בידי הרשות, להגיש תוכנית מלאה להחזר מחויבויות התוכן מעבר למחוייבויות המינימום, לתת מענה לחובות העבר בתחום הקולנוע, ותיקון ההסדר של משרד האוצר אשר יאפשר לרשות השנייה לפעול בכספי ההלוואה שיעניק לה האוצר כנדרש על-פי התקנות והדין.