המחפשים בגוגל נאמנים למנוע החיפוש ולא משתמשים באחרים

comScore: יאהו ומיקרוסופט אמנם קרובות יחדיו לגוגל מבחינת אחוזי נתח שוק החיפוש - 73% לעומת 84% לגוגל, אך משתמשי גוגל מבצעים בממוצע 54.5 חיפושים בחודש - מספר כמעט כפול מיאהו ומיקרוסופט יחדיו

משתמשי מובילת שוק החיפוש באינטרנט, גוגל, נאמנים לה יותר והם מנהלים במנוע החיפוש יותר חיפושים בחודש מאשר ביאהו ובמיקרוסופט. כך עולה ממחקר חדש של חברת המחקר comScore, שהתפרסם בסוף השבוע.

לפי נתוני המחקר, יאהו ומיקרוסופט אמנם קרובות יחדיו לגוגל מבחינת אחוזי נתח שוק החיפוש שלהן - חדירת החיפוש המשולבת של שתי החברות עומדת על 73%, וזאת לעומת 84% לגוגל. אך משתמשי גוגל מבצעים בממוצע 54.5 חיפושים בחודש - מספר כמעט כפול מהמספר שמנהלים משתמשי יאהו ומיקרוסופט יחדיו (26.9 חיפושים בחודש בלבד).

כמו-כן, מצאה קומסקור שמשתמשי גוגל נאמנים יותר - הם מבצעים כמעט 70% מכל החיפושים שלהם באתרי גוגל השונים. גולשים המשתמשים בשילוב אתרי יאהו ומיקרוסופט מחפשים שם בכ-33% מהזמן, ואף משתמשים בגוגל במקביל.

יאהו ומיקרוסופט - שחתמו ביולי על עסקת חיפוש בניסיון להדוף את גוגל - אמנם רחוקות מיריבתן המשותפת מבחינת נתח השוק, אך לדברי אלי גודמן, אנליסט בקומסקור, "יש להן עדיין הזדמנות אמיתית להתקדם, משום ש-75% מכלל החיפושים ברשת מתנהלים על-גבי לפחות אחד ממנועי החיפוש הללו בכל חודש.

"האתגר יהיה יצירת חוויית חיפוש מושכת שתהפוך את המחפשים הקלים למחפשים קבועים - דבר שקל בדרך-כלל לעשותו מאשר למשוך משתמשים חדשים", הוסיף גודמן. הוא הוסיף שלו השכילו החברות, שהשיקו לא מזמן את מנוע החיפוש בינג, להביא את מספר החיפושים של המשתמשים שלהן לאותה הרמה כמו גוגל - הן היו נהנות מנתח שוק של 40%.

גוגל שולטת בליבת שוק החיפוש האמריקני והיא נהנתה מ-65% מהחיפושים ביוני. זאת, לעומת ה'אחוז המצרפי של יאהו ומיקרוסופט - 28%.

הפלסטינים מקבלים גוגל משלהם

בסוף השבוע השיקה גוגל גרסה מקומית למנוע החיפוש שלה, המותאם לפלסטינים ואשר נמצא תחת סיומת הדומיין ps (שטחי פלסטין). זאת, במטרה להציע לקהילת המשתמשים מהרשות הפלסטינית גישה נוחה לתוצאות חיפוש המותאמות לשפתם ולמיקומם הפיזי, ובדומה לסיומות אחרות של גוגל, כגון il בישראל, ו-uk בבריטניה, שמציגים לגולשים תוצאות בעברית או אנגלית, הכוללות תוצאות מקומיות.

לדברי גוגל, "עד היום, משתמשים דוברי השפה הערבית בשטחי הרשות הפלסטינית נאלצו לבקר בשמות מתחם זרים על-מנת לבצע חיפוש בערבית. מהיום, משתמשים דוברי ערבית בשטחים הללו, אשר משתמשים בספקיות האינטרנט הפלסטיניות, יקבלו גישה ישירה לגוגל בערבית".

עוד הוסיפה גוגל כי המהלך יאפשר לגולשים דוברי השפה הערבית גישה "לתוכן רלבנטי יותר ומותאם מקומית".

ההשקה הזו פותחת גם אפשרויות פרסום ממוקד לאוכלוסיה זו, שכן מערכת ה-AdWords, המצמידה פרסומות למילות חיפוש, מאפשרת למקד את הפרסומות גם על בסיס מיקום, בין אם מדובר במדינה, שטח, אזור או עיר.

כך, המערכת מתבססת גם על ניתוח הסיומת של הדומיין של גוגל, עובדה שתגדיל את הניראות של עסקים מקומיים, לדוגמה, בתוצאות החיפוש שיקבלו משתמשים שגרים בשטחי פלסטין. על-פי דיווחים שונים, תושבי עזה כבר מופנים באופן אוטומטי למנוע החיפוש המקומי. תושבי מזרח ירושלים, לעומת זאת, לא.

השקה זו, יש לציין, היא חלק ממהלך עולמי של גוגל, שפועלת על מנת לעשות התאמה גבוהה יותר בין תוצאות חיפוש לבין המשתמשים, כאשר סך הסיומות של הדומיין של גוגל עומד על יותר מ-160. לדברי גוגל, בחודשים הקרובים היא תמשיך להשיק סיומות נוספות עבור מנוע החיפוש שלה, בעיקר במדינות ביבשת אפריקה.