התחרות בענף הקמעונאות שחקה את הכנסות רבוע כחול ב-4%

לירידה בהכנסות ברבעון השני, שהסתכמו ב-1.84 מיליארד שקל, "תרמו" גם המיתון במשק ועיתוי חג הפסח השנה ■ הרווח הנקי נפל ב-53% בשל עלייה במסים על ההכנסה והירידה ברווח התפעולי

הרבעון השני לא האיר פנים לקבוצת הקמעונאות רבוע כחול , המפעילה בין היתר את רשתות השיווק "מגה" ו"שפע שוק". הקבוצה סגרה את הרבעון עם הרעה במרבית הסעיפים בדו"חות הכספיים שלה, ובכללם ירידה במכירות, בשיעור הרווח הגולמי וברווח הנקי.

החברה מכרה בהיקף של 1.844 מיליארד שקל ברבעון השני, ירידה של 3.8% בהשוואה למכירות ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות (הקיימות למעלה מ-12 חודשים) ירדו ב-6.1% בעקבות השפעת המיתון במשק, התגברות התחרות ועיתוי חג הפסח שחל השנה בתחילת אפריל, כך שתרומת המכירות בחג לרבעון השני הייתה חלקית.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה צנח ב-53% ל-17.5 מיליון שקל, בעיקר בגלל ירידה של 27% ברווח התפעולי (שהסתכם ב-60.7 מיליון שקל) ועלייה בשיעור תשלומי המסים ל-28.2% מההכנסות לעומת 26% ברבעון המקביל אשתקד. אגב, החברה רשמה רווח של 1.7 מיליון שקל בשל עליית ערך של נכסי נדל"ן להשקעה שלה בארה"ב.

"במהלך הרבעון המשכנו במהלכי יישום האסטרטגיה וביסוס התודעה של תת הרשת 'מגה בול' כרשת וכן פעלנו להרחבת הקטגוריות במותג הפרטי 'מגה', המהווה כ- 3.5% מסך המכירות", אומר המנכ"ל זאב וורמברנד. "במהלך אוגוסט יתוספו 8 סניפים לתת הרשת 'מגה בול', מהם שני סניפים חדשים, כחלק ממתן מענה לצרכי השוק YOU ולסביבה התחרותית. לפני מספר ימים הודענו על הרחבת מסלולי ההצטרפות למועדון הלקוחות כאשר המטרה הינה להגיע לכ-500 אלף חברי מועדון עד סוף 2009. במהלך השנה האחרונה הורחבה משמעותית הזרוע האורגנית של החברה, רשת 'עדן טבע מרקט', המונה כיום 9 סניפים כאשר פתיחת הסניף העשירי תבוצע ברבעון הרביעי של השנה. יישום האסטרטגיה והעמידה באבני הדרך שהצבנו לעצמנו, מתקדמים בהתאם לציפיות ההנהלה".

עוד עולה מן הדו"חות, כי הרווח הגולמי של החברה ירד ב-4.9% ל-501.7 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי ירד ל-27.2% מ-27.5% ברבעון המקביל. הגורם העיקרי לירידה ברווח הגולמי הוא ירידה במכירות ברשתות "מגה" ו"מגה בעיר", אשר מאופיינות בשיעורי רווח גולמי גבוהים יחסית.

הרעה נוספת בדו"חות החברה קשורה לתזרים המזומנים שהיא ייצרה מפעילות שוטפת. התזרים צנח ב-50% ל-126 מיליון שקל, בעיקר בשל ההאטה במכירות החברה. אם לא די בכך, מלאי החברה עלה אף הוא והסתכם ב-2.23 מיליארד שקל בתום המחצית הראשונה של השנה, לעומת 1.65 מיליארד שקל בסוף 2008.