פלאפון רוצה את מירס: תיאבק בסירוב משרד התקשורת בעניין

פלאפון, כשחקן השלישי בגודלו בשוק הסלולר, רואה ברכישת מירס הזדמנות חד-פעמית לחזק את מעמדה בשוק ולהשתוות מבחינת הגודל לשתי מתחרותיה - פרטנר וסלקום

פלאפון מתכוונת לנסות ולשכנע את משרד התקשורת בכדאיות לאפשר לה לרכוש את מירס העומדת למכירה. פלאפון, כשחקן השלישי בגודלו בשוק הסלולר, רואה ברכישת מירס הזדמנות חד-פעמית לחזק את מעמדה בשוק ולהשתוות מבחינת הגודל לשתי מתחרותיה - פרטנר וסלקום. לכן יש לה מוטיבציה חזקה יותר לקדם את עסקת הרכישה.

ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי פלאפון, בניהולו של גיל שרון, תנסה גם לשכנע את רשות ההגבלים העסקיים להסכים שהיא תרכוש את מירס. פלאפון תנסה להסביר כי אם היא תרכוש את מירס - הסיכוי להכנסת מפעיל נוסף דווקא יגבר, משום שמשקיע חדש שירצה להיכנס לשוק יחשוש מאוד להיות המפעיל החמישי בארץ, לנוכח הסיכוי שמירס עם התשתית שלה עשויה לפתח תחרות מולו.

בכל מקרה, הטיעון של פלאפון טוב לכל אחת מחברות הסלולר, ואם היא תצליח לשכנע את הרגולטור כי כדאי לאפשר את מכירת מירס לאחת מחברות הסלולר - גם סלקום ופרטנר עשויות להצטרף להתמודדות, והן כבר הצהירו על התעניינות שכזו.

הצעד המתוכנן של פלאפון בא בעקבות הודעה שקיבלה מוטורולה ממשרד התקשורת על כך שהוא יתנגד למכירת מירס לאחת מחברות הסלולר.

להערכת המשרד, משמעות מכירת מירס לאחת מחברות הסלולר היא סיכול ממשי להרחבת התחרות בשוק, וזאת מפני שמירס היא מועמדת בעלת סיכויים טובים להיהפך למפעיל סלולרי משמעותי שיתחרה בשאר החברות.

בתוך כך, חלוקות הדעות במוטורולה ובמוטורולה ישראל אם יש למכור כעת את מירס - או לחכות עד שהחברה תקבל אישור לשימוש בתדרי UMTS המתקדמים, מה שעשוי להשביח את ערכה של החברה ולהעניק למוטורולה תמורה גבוהה יותר עליה.

מדוברת מוטורולה נמסר בתגובה כי "החברה לא מגיבה לשמועות או ספקולציות". חברת פלאפון סירבה להגיב.