בפעם השלישית תוך שנה: נענע10 משיקה גירסה חדשה לאתר

הגירסה החדשה תהיה מבוססת על התאמת התכנים להעדפות הגולשים ■ מנכ"ל נענע10, גיא אליאב: "עמודי הבית בעולם מאבדים ממעמדם - רק כ-30% מהתוכן באתר רלוונטי לגולש"

נענע10 ממשיך במסורת ה"עיצוב מחדש" של האתר, בפעם השלישית תוך כשנה, ועולה היום (ה') עם גירסה חדשה המתבססת על קונספט חדש - אתר בהתאמה אישית לגולש, על בסיס הרגלי צריכת התוכן שלו.

בכך למעשה נפרד נענע10 מהעיצוב הבעייתי של נויל ברודי, שהעניק לאתר צביון אפור וחדשני אך נדחה על ידי הגולשים.

האתר החדש ילמד לאורך זמן, על בסיס ה'קוקיס' של הגולש, את הרגלי הגלישה שלו ואת אופי הפעילות שלו באתר, במטרה לבנות פרופיל העדפות המותאם לכל גולש באופן אישי. על בסיס הפרופיל האישי, האתר יציע למשתמש את התכנים שרלוונטיים אליו.

לדברי גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, "עמודי הבית בעולם מאבדים ממעמדם. רק כ-30% מהתוכן שנמצא באתר רלוונטי לגולש, וזה מה שהנחה אותנו לתת התייחסות מעמיקה לצרכים ולהרגלים של הגולש. היתה לנו בעיה שגולשים לא גלשו בעמודים פנימיים, בהשוואה למספר הגולשים הקבוע שהיה בעמוד הבית, אבל הצלחנו לחזור לרמה שאפיינה את נענע10 לפני ההשקה הקודמת".

לגבי העובדה שמדובר בשינוי שלישי שנעשה בעמוד הבית בשנה האחרונה, אומר אליאב: "בעיצוב הקודם המחשבות היו נכונות, התשתית היתה טובה והתפיסה הקונצפטואלית מנחה אותנו עד היום, אבל הוויזואליות והשימושיות יצרה בעיות אצל הגולשים. עשינו קבוצות מיקוד, ואנחנו מקווים שהגולשים יאהבו את השינוי הזה".

יש לציין כי פרסונליזציה היא אחת מה'באזז וורדס' של תעשיית האינטרנט העולמית. אליאב סבור גם כי "הפרסונליזציה הזו תסייע למפרסמים למצוא את קהל היעד שלהם ביתר קלות".

ההתאמה האישית לא תעבוד רק על תכנים טקסטואליים. "בסופו של דבר אנחנו אתר וידיאו, ולכן הלכנו על גישה זו גם בתחום הווידיאו", מסביר אליאב. "בנינו מעין מכשיר הקלטה, בדומה ל-yesMax או HOT מג'יק, שמאפשר לגולשים לבחור את התוכניות האהובות עליהם, ובכל פעם שתהיה תוכנית חדשה - הגולש יראה זאת בעמוד האישי שלו".

האתר החדש יעלה באופן מדורג, כאשר החל מהיום יוכלו הגולשים להיחשף אליו דרך עמוד הבית הרגיל של האתר ולהתנסות בו. האתר יושק רשמית בעוד 10 ימים, ערב השקת העונה החדשה של "הישרדות".

נזכיר כי התכנים של "הישרדות" הובילו בעבר לגידול של בין 15% ל-20, וזה בדיוק קהל היעד שנענע10 צריכה לנסות ולהשאיר באתר גם לאחר תום הסדרה. בנוסף, היעדר תכנים טלוויזיוניים פופולריים גרמו לירידה גם בהכנסות מפרסומות בווידיאו, ולכן תכני "הישרדות" טומנים בחובם פוטנציאל מסחרי חשוב.

על-פי סקר TIM ליולי, נענע10 מדורגת במקום ה-6, עם שיעור חשיפה שבועי של 32.4%, הדומה לשיעור החשיפה של האתר ערב ההשקה הקודמת לפני כשנה.

העובדה שערוץ 10, שמחזיק ב-50% מהבעלות באתר יחד עם נטוויז'ן, עדיין לא הצליח להגיע להסדר שיבטיח את קיומו, לא מרתיעה את אליאב: "אצלנו עסקים כרגיל, ואני מאמין כי סאגת ערוץ 10 תיפתר ויהיה לנו עדיין את תכני הווידיאו של הערוץ".