מה נשאר לגברי לוי מאותה מינהלת ליגה שמעולם לא הוקמה?

נדחתה תביעה בסך 2.01 מיליון שקלים של יו"ר ההתאחדות לשעבר נגד משה תאומים ולוני הרציקוביץ', על התקופה בה היה אמור לשמש כיו"ר החברה הכלכלית של ליגת העל

בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעה של גברי לוי בסך 2.01 מיליון שקלים נגד לוני הרציקוביץ', מכבי תל אביב כדורגל, משה תאומים, הפועל תל אביב כדורגל והחברה הכלכלית של ליגת העל.

מדובר בתביעה משנת 2004, במסגרתה טען לוי כי עם התפטרותו מתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל חתם הסכם עם נציגי קבוצות ליגת העל בכדורגל על הקמתה של מינהלת ליגה שתהיה אחראית לכל הצדדים הניהוליים של ליגת העל, כשהוא זה שיעמוד בראשה. על פי ההסכם, נקבע כי שכרו החודשי של לוי יעמוד על 100 אלף שקלים בחודש, למשך 36 חודשים.

משהתברר תוך חודשים ספורים כי היוזמה להקמת המינהלת לא תצא אל הפועל, דרש לוי את מלוא שכרו על פי ההסכם. היחידים שהגיעו עם לוי לפשרה היו יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, ומאיר פניג'ל, בעלי בית"ר ירושלים באותה תקופה, שהסכימו לשלם לו 300 אלף שקל. הרציקוביץ' (מכבי ת"א) ומשה תאומים (הפועל ת"א) לא הסכימו לפשרה מאחר ולטענתם מינהלת הליגה כלל לא הוקמה ולכן הסכם השכר של לוי אינו תקף.

מפסק הדין עולה כי על הקמת מינהלת הליגה חתמו ארבעה נציגי קבוצות בלבד - בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב - והן אלו שהתחייבו לשלם את שכרו של לוי, בסך 3.6 מיליון שקלים לשלוש שנים.

בפסיקתו דחה השופט חגי ברנר את כל טענותיו של לוי, וחייב אותו בתשלום הוצאות משפט בסך 100 אלף שקל.

את לוני הרציקוביץ' ומכבי ת"א ייצג עו"ד יוחאי הורביץ ממשרד ד. מירקין ושות'. את הפועל ת"א ומשה תאומים ייצגו עוה"ד ניר אמודאי ועומרי גולדשטיין ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות'.