פייסבוק תגדיל את כוח-האדם ב-50% - תגייס עוד 500 עובדים

מספר המשתמשים בפייסבוק עומד על כ-250 מיליון - המייסד מארק צוקרברג שואף שמספר זה יגיע למיליארד אך מסרב להתחייב על מועד ■ "רשתות חברתיות יהפכו להכרחיות, בדומה לדפדפני אינטרנט ומערכות הפעלה"

יש כאלה שמחפשים אחר דרכים להרוויח מהמיתון הנוכחי, ומארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, הוא כנראה אחד מהם. בראיון ל"בלומברג" אמר צוקרברג כי בכוונתו להגדיל השנה את כוח העבודה של החברה ב-50%, במטרה לנצל את ההיצע הגדול של המהנדסים שנוצר על רקע המשבר הפיננסי. "זו סביבה מעולה עבורנו", אמר צוקרברג.

לדבריו, פייסבוק עתידה להגדיל את כוח העבודה שלה בקצב הנמוך מזה של הסטארט-אפ הממוצע, זאת בניסיון לשמור על העלויות של החברה ולהגיע למצב מאוזן במהלך 2010, בהתאם לתחזיות ששיחררה החברה בחודשים האחרונים. לשם השוואה, ענקית החיפוש גוגל הכפילה מדי שנה את מספר העובדים שלה ב-3 השנים האחרונות.

על מנת לקצץ בעלויות החברה העביר לאחרונה צוקרברג את מטה החברה לבניינים ישנים בקליפורניה, במטרה "להזכיר לאנשים שאנחנו יותר קרובים להתחלה מאשר לסוף", כדבריו. "הרבה פעמים בניינים הם סימן להצלחה. אני מעדיף שהבניינים שלנו יתנו תחושה של גאראז' גדול".

בזמן שצוקרברג מנסה להחדיר ב-1,000 עובדי פייסבוק קצת צניעות, הרשת החברתית ממשיכה לצבור פופולריות, ומספר המשתמשים שלה עומד על כ-250 מיליון. צוקרברג לא מתבייש להודות כי הוא שואף שמספר המשתמשים יגיע ל-1 מיליארד, אולם מסרב להתחייב על מועד. "אני צופה כי רשתות חברתיות יהפכו להכרחיות, בדומה לדפדפני אינטרנט ומערכות הפעלה", הוסיף.

לצד העובדה שמדובר באתר הרביעי בגודלו בעולם, לאחר גוגל, יאהו ומיקרוסופט, פייסבוק השלימה לאחרונה גיוס של 200 מיליון דולר מקבוצת ההשקעות הרוסית Digital Sky (לצד מכירת מניות בשווי של 100 מיליון דולר), כאשר על-פי ההערכות, קבוצה זו עתידה לרכוש מניות נוספות של החברה בשווי של 100 מיליון דולר.