מזרחי-טפחות שובר את "מונופול לוי יצחק" - ועובר למחירון יד2

הבנק ישתמש במחירון של יד2 לשיערוך כלל הרכבים והלוואות הרכב שיבצע ■ וגם - השוואת מחירים לדוגמה: טויוטה קורולה 2006 זולה ב-3,500 שקל ביד2; מאזדה 3 מודל 2004 זולה ב-1,000 שקל בלוי יצחק

מחירון הרכב של יד2 מתחיל לגנוב לקוחות למחירון של "לוי יצחק": ל"גלובס" נודע כי בנק מזרחי-טפחות נוטש את המחירון של "לוי יצחק" ומתחיל להשתמש במחירון של יד2 לשיערוך כלל הרכבים והלוואות הרכב שיבצע.

במסגרת שיתוף-הפעולה יוקם ממשק פנימי מיוחד שיהווה כלי עבודה מיידי לנציגי הבנק מול הלקוחות, ולפיו ייקבע גובה ההלוואה לרכישת רכב.

זהו למעשה הלקוח הגדול הראשון שמכריז כי הוא מפסיק להתבסס על המונופול של המחירון הפופולרי "לוי יצחק", ששולט בשוק המכוניות המשומשות, ועובר להישען על המחירון החינמי שמציע יד2.

רועי שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי של לוח יד 2, אמר בתגובה: "אנו גאים בבחירה של בנק מזרחי-טפחות על מעל 120 סניפיו במחירון שלנו. הבנק היה ער לפערים בין מחירי עסקאות האמת כפי שבוצעו בפועל לבין אלה המצוינים במחירון. מהפכת האינטרנט והשימוש המוגבר בכלים המתקדמים יוצרים לראשונה אפשרות להביא בשורה של ממש בתחום. מחירון הרכב של יד2 מפיק נתוני אמת מבוקרים, המבוססים על הדופק האמיתי של שוק המשומשות בישראל".

בסוף 2008 השיקה לוח יד2 מחירון רכב יד שנייה חינמי, עליו עבדו במשך כשנה, במטרה להתחרות במחירון של "לוי יצחק" השולט בתחום ומוצע באתר הלוחות win-win תמורת תשלום.

לדברי יד2, מחירון הרכב של האתר מבוסס על שקלול סטטיסטי של רמות הביקושים ומחירי עשרות אלפי העסקאות המתבצעות בפועל בזמן אמת. לדברי יד2, במחירון הרכב מבקרים כ-400 אלף גולשים מדי חודש.

להלן טבלה המפרטת הבדלי מחירים לדוגמה בין שני המחירונים:

לוי יצחק - הטבלה

נציין כי על-פי סקר TIM לחודש יולי, המודד את הרייטינג באתרים בישראל, אתר יד2 מדורג במקום ה-8, עם שיעור חשיפה שבועי של 25.8%.