בקשה לייצוגית נגד פלאפון ופרטנר: חיוב SMS נוגד את החוזה

לטענת התובעים, החברות אינן מחלקות את כמות התווים ב-70 או ב-160 אלא במספר נמוך יותר ■ לדבריהם, באופן זה גורפות החברות במחשכים רווחים אדירים, מבלי שלקוחותיהן כלל יבחינו בכך

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-14.7 מיליון שקל ו-9.4 מיליון שקל מיליון שקל נגד פרטנר ופלאפון בהתאמה. זאת, בטענה להפרת הסכמי התקשרות בכל הנוגע לשיטת החיוב של שליחת מסרונים (SMS).

לדברי התובעים, ג'ורג' פראן ואסעד אבו חאטום, מספר התווים שניתן לשלוח באמצעות המכשיר הסלולרי במסרון אחד מוגבל ל-70 תווים בעברית או 160 תווים באנגלית. החברות מתחייבות כי כאשר לקוח שולח מסרון בעברית בעל מספר תווים הגדול מ-70 או מסרון באנגלית בעל מספר תווים הגדול מ-160, המסרון יפוצל ויישלח בחלקים, כאשר החיוב נעשה באופן הבא: חלוקת כמות התווים הכוללת ב-70 או 160 בהתאמה, והמנה המתקבלת היא מספר המסרונים לחיוב.

ואולם, לטענת התובעים, בפועל החברות אינן מחלקות את כמות התווים ב-70 או ב-160 אלא במספר נמוך יותר. לדבריהם, באופן זה גורפות החברות במחשכים רווחים אדירים, מבלי שלקוחותיהן כלל יבחינו בכך.

התובעים מבקשים, באמצעות עוה"ד אורן אוזן ואמיר ישראלי, מביהמ"ש לקבוע כי החברות הפרו את הסכמי ההתקשרות עם לקוחותיהן ולחייב אותן בהשבה. טרם התקבלה תגובת פרטנר ופלאפון.