אורתם סהר רוכשת את חברת התשתיות י. כפרי שבהקפאות הליכים

בהתאם להסכם, אורתם תזרים לכפרי 3.7 מיליון שקל ובתמורה יוקצו לה 99% ממניות החברה

לפני מספר חודשים העריך מנכ"ל חברת התשתיות אורתם סהר, אמיר נחום, כי חברות קבלניות קטנות יתקשו לעבור את המשבר, מה שיוביל לקונסידלציה בענף ולמיזוג עם חברות גדולות יותר. נחום כנראה ידע על מה הוא מדבר. בשבוע שעבר חתמה אורתם סהר על הסכם לרכישת השליטה בחברת התשתיות י. כפרי שנקלעה לקשיים ונכנסה להקפאת הליכים.

בהתאם להסכם, אורתם תזרים לכפרי 3.7 מיליון שקל ובתמורה יוקצו לה 99% ממניות החברה. הרכישה מותנית באישור הסדר נושים לכפרי, המצויה בהקפאת הליכים מ-1 באפריל 2009. כמו כן, יידרש אישור גם של רשות ההגבלים העסקיים לעסקה, המחזקת את פעילותה של אורתם בתחום התשתיות. דירקטוריון אורתם סהר אישר בסוף השבוע את ההתקשרות בהסכם לרכישת השליטה בכפרי.

במסגרת ההסכם, אורתם תרכוש פעילות של שני פרויקטים של כפרי - נווה ים וויתקין - הכוללים תכנון, ביצוע ובנייה של שני גשרים כהפרדות מפלסיות עבור רכבת ישראל. בתמורה תשלם אורתם לקופת הנאמן, רו"ח יובל גדרון, כ-1.4 מיליון שקל במועד הסגירה.

בתחילת חודש אפריל הגישה י. כפרי שבבעלות בני הזוג יעקב ונילי כפרי, בקשה דחופה להקפאת הליכים עקב קשיים אליהם נקלעה החברה. כפרי ציינה בבקשה כי בשנה האחרונה הורע מצבה הכלכלי עקב התייקרות חומרי גלם, שחיקה ברווחיות פרויקטים וביטול מספר הזמנות. התחייבויותיה הסתכמו בכ-82 מיליון שקל, מתוך 30 מיליון שקל לערבויות ביצוע ו-26 מיליון שקל לבנקים.

עד למשבר כפרי נחשבה לאחת מחברות התשתית הקטנות, הוותיקות והיציבות בארץ. *