המרוץ לרכישת מירס: גם פרטנר עלתה לשלב השני במכרז

למירס יש 450 אלף לקוחות שמרביתם מחזיקים טלפונים סלולריים של חברות מתחרות. יחד עם זאת, מי שירכוש את החברה ינסה להסב את כל הלקוחות אליה ולהיכנס למגזרים שבהם מירס חזקה כמו הגופים הממשלתיים המשטרה וכוחות הביטחון

פרטנר עלתה לשלב השני במסגרת המכרז על חברת מירס שמנוהל על ידי בנק ההשקעות מריל לינץ'. בין המתמודדות הנוספות שעלו לשלב השני נמצאות פלאפון, 012 סמייל וHOT. בשלב זה פותחת מריל לינץ' חדר מידע לטובת כל מי שהביע התעניינות בחברה ונמצא ראוי ובשבועות הקרובים יתבצעו הערכות שווי ובדיקות נאותות לחברה לקראת הגשת הצעות סופיות.

למירס יש 450 אלף לקוחות שמרביתם מחזיקים טלפונים סלולריים של חברות מתחרות. יחד עם זאת, מי שירכוש את החברה ינסה להסב את כל הלקוחות אליה ולהיכנס למגזרים שבהם מירס חזקה כמו הגופים הממשלתיים המשטרה וכוחות הביטחון.

נציין כי קיימת התנגדות רחבה מצד משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים לגבי האפשרות שאחת מחברות הסלולר תרכוש את מירס וזאת משום שמירס נתפסת כחברה בעלת פוטנציאל להתחרות בשוק שנתפס כלא תחרותי כמו הסלולר.

בתוך כך, איש העסקים אילן בן דב נפגש בשבוע שעבר לשיחת היכרות עם שר התקשורת משה כחלון, בעקבות רכישת השליטה בחברת פרטנר. הפגישה בין השניים נעשתה במקביל לבקשתו של בן דב ממשרד התקשורת לאשר את העסקה, שכידוע מחויבת באישורו. מכיוון שלבן דב אין אחזקות בחברות תקשורת ואין לו בעיה של בעלויות צולבות, לא צפויה לו בעיה של אישורים ממשרד התקשורת וכנראה גם לא מרשות ההגבלים העסקיים.

יחד עם זאת, במשרד התקשורת מעוניינים להבטיח שבן דב, שהוא יבואן הבלעדי של מכשירי סמסונג, לא ינצל את פרטנר כדי שתעדיף את סמסונג על פני טלפונים של חברות אחרות.

כחלון בירך את בן דב על הרכישה ואמר כי הוא שמח שהעסקה נעשתה על ידי גורם מקומי.