הונו של הסעודי העשיר ביותר בעולם - כ-16.3 מיליארד דולר

המגזין Arabian Business: "למרות שהנסיך אל-וליד הפסיד 4.6% מהונו האישי בשנה האחרונה, הוא עדיין הסעודי העשיר ביותר; חלק מהשקעותיו עדיין נמצא בסיכון"

למרות שהפסיד 4.6% מהונו האישי בשנה האחרונה, דורג הנסיך אל-וליד בן טלאל, המשקיע הפרטי הגדול ביותר של סיטיגרופ, כסעודי העשיר ביותר בעולם ברשימת הסעודים העשירים ביותר ב-2009 של המגזין "Arabian Business".

לפי המגזין, שווי הנכסים של אל-וליד הם 16.3 מיליארד דולר, בהשוואה ל-17.1 מיליארד דולר בשנה שעברה, בהתבסס על המאזן של חברת ההשקעות שלו Kingdom Holding Co.

משבר האשראי הגלובלי, הירידה במחירי הנפט והירידה בביקוש לחומרי גלם, פגעו באופן קשה בחברות השקעות ואנרגיה בסעודיה. רווחי אחזקות הממלכה הסעודית לרבעון השני צנחו ב-83% כתוצאה מנפילת השקעות של אל-וליד בשוקי המניות ובבתי מלון.

"בדומה לירידה בערך האחזקה ב-5% ממניות סיטיגרופ של אל-וליד, חלק גדול מהשקעותיו עדיין נמצא בסיכון עקב ההאטה הכלכלית הגלובלית", דיווח המגזין. סיטיגרופ איבדה 73%מערכה בשנה האחרונה כאשר הפסדי ההשקעות שחקו את ההון שלה.

הנסיך אל-וליד התחיל את קריירת העסקים שלו בשנת 1979, לאחר שסיים בהצטיינות תואר ראשון במינהל עסקים בקולג' מנלו בקליפורניה. הוא הקים חברה בשם "Kingdom Holdings Company" באמצעות 30 אלף דולר שלווה מאביו המלך הסעודי הראשון אבן סעוד ו-300 אלף דולר משכנתא על ביתו בריאד.

החברות שהשקיע בהן כוללות את אפל, ניוז קורפ, יורודיסני, נטסקייפ, אמריקה אונליין, קומפאק ו-HP. הוא מחזיק את ערוץ המוזיקה הפופולרי בעולם הערבי ROTANA כולל ערוצי ART, הוא השקיע גם בחברות אחרות בוול סטריט.

השקעותיו היום הן בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת, נדל"ן, ותחומים אחרים. עוד נציין כי הנסיך דורג במקום ה-22 ברשימת עשירי העולם של מגזין "פורבס" בחודש מארס האחרון כאשר העריך שווי הנכסים ב-13.3 מליארד דולר.