ברק לתלמיד ביה"ס: "המדינה לא תערוב לשלומך, אל תתבכיין"

כך דווח בגלי צה"ל ■ אחד התלמידים שאל את ברק האם המדינה יכולה להבטיח היום להשיב אותו במידה והוא ייפול בשבי ■ שר הביטחון סיפק לתלמיד תשובה ישירה: "המדינה לא יכולה להבטיח את שלומך, את חייך או את אי נפילתך בשבי כחייל

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום (ג') כי ישראל פועלת ועושה ככל יכולתה להחזיר את גלעד שליט, ואולם לא בכל מצב ולא בכל מחיר - כך דווח בגלי צה"ל.

"אני מציע לא לחשוב במושגים של התבכיינויות", אמר השר לתלמידים במהלך ביקורו בבית-הספר "נחל הבשור" בעוטף עזה, "לא בכל מחיר נשחרר את גלעד. יש מאמץ, הוא יימשך, הוא נעשה והוא קורה כל יום על-ידי טובי המוחות במדינת ישראל". השר השיב למשמרת מחאה שהתייצבה מולו בבית-הספר במטרה להזכיר את הימצאותו של שליט בשבי.

אחד התלמידים שאל את ברק האם המדינה יכולה להבטיח היום להשיב אותו במידה והוא ייפול בשבי. שר הביטחון סיפק לתלמיד תשובה ישירה: "המדינה לא יכולה להבטיח את שלומך, את חייך או את אי נפילתך בשבי כחייל. מתגייסים לצבא כדי להילחם. אנחנו לא חיים באירופה, מי שלא ממצמץ מול אש קסאמים וחטיפות - שורד".

כשנשאל ברק על-ידי אחת התלמידות האם השקט כעת ברצועה הוא מדומה: "השקט הזה הא טוב וגם אם הצד השני מתחמש, אנחנו לא אוהבים את זה, אבל גם אנחנו מתחמשים ולא מפרקים את צה"ל. אם יהיה צורך אנחנו נפעל, ואני מקווה שלא נזדקק לכך".