19 חברות תקשורת ישראליות ייפגשו עם מובילות תקשורת בהודו

בשבוע האחרון הודיעה ממשלת הודו על הוצאת המכרזים לתדרי הדור השלישי בהודו ■ הפגישות יתקיימו בין היתר עם וודאפון הודו, נוקיה-סימנס הודו, אריקסון הודו וטאטא טלה סרוויס

משלחת של מכון היצוא המונה 19 חברות תקשורת ישראליות תצא להודו בימים הקרובים לפגישות עם נציגים בכירים של תאגידי התקשורת ההודית. ביניהם: בהרטי איירטל (BHARTI), וודאפון הודו ( VODAFONE), נוקיה סימנס הודו , אריקסון הודו, טאטא טלה סרוויס (Tata Tele-service), אידאה (Idea) ורילאיינס ( Reliance).

בין החברות הישראליות המשתתפות במשלחת: אלוט (Allot), בי-איי-אס סולושנס (BIS Solutions) , בי-אוביואוס ( (B-Obvious, קליקסופטוור (ClickSoftware), איזי ראן (EasyRun), פיברולן (( Fibrolan, אפ טי אס ((FTS, אופטיווי (Optiway) , פרוביגנט ( (Provigent, קוואליטי סיסטמס ((Qualisystems, ראד תקשורת,רנקום, סגרמאטה (Sagarmatha), פיץ' מודולס (peechModules), תדאירן טלקום, טלמסג' ((Telemessage, ווינד בי סי-טוואר (Wandy by Ctware).

"עיתוי יציאת המשלחת הפך למשמעותי ביותר לאחר שבשבוע האחרון הודיעה ממשלת הודו על הוצאת המכרזים לתדרי הדור השלישי בהודו. משמעות הדבר היא כי התקנת הרשתות לדור השלישי צפויה להתחיל כבר בתחילת 2010 וכי התהליכים ותוכניות של המפעילים ההודיים יעברו האצה משמעותית לאור החלטת הממשלה", אמר אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא.

עוד הוסיף חפץ, כי הודו נמצאת בתנופת צמיחה אדירה בתחום התקשורת, ולראייה בכל חודש מתווספים 7 מיליון משתמשים חדשים, מתוכם כ-90% בתחום הסלולר. "במהלך השנה האחרונה הפכה הודו למדינה עם קצב הצמיחה המהיר ביותר בענף הטלקומוניקציה, עם מחזור מכירות של 32 מיליארד דולר. הודו עוקפת מדינות מתקדמות כגון גרמניה וצרפת ונחשבת כיום למדינה הרביעית בגודלה בתחום", אמר דוד קינן, מנכ"ל BDO-I2I.

לדבריו, הממוצע עבור שימוש בטלפון סלולרי בהודו הוא בין הנמוכים בעולם (8 דולר לחודש), נתון המסביר את הנהירה של הציבור למעגל המשתמשים בשוק הסלולרי וכן את הצורך של המפעילות בחיפוש אחר פתרונות לשירותי ערך מוסף, במטרה להגדיל את ההכנסות בקרב משתמשים קיימים.

המשלחת מאורגנת במסגרת תוכנית שביט לעידוד וחיזוק היצואן בהתמודדות מול המשבר העולמי, על-ידי מכון היצוא בשיתוף עם הנספחים המסחריים במומביי וניו דלהי בסיוע חברת BDO I2I. היא תשהה בהודו בין התאריכים 7-11 בספטמבר (בשבוע הבא).

במחצית הראשונה של 2009 יצוא ציוד טלקום הסתכם ב-132 מיליון דולר, גידול של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב-2008 כולה הסתכם יצוא ציוד הטלקום ב-300 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת השנה הקודמת.