בדיקת G: אהוד ברק ורוני בר-און עונדים את שעוני היד הכי יקרים - 80 אלף ש' כ"א

מגזין G בדק באיזה שעונים בחרו אנשי ציבור. לחלקם מתברר יש טעם יקר מאוד ■ אז איזה מותגים לא יורדים מפרק היד של רה"מ נתניהו, שר החוץ ליברמן או הרמטכ"ל אשכנזי? מה שבטוח: הכי צנוע ברשימה הלא כל-כך צנועה שלפנינו הוא יו"ר ההסתדרות, עופר עיני

לגברים, כידוע, יש הרבה פחות אפשרויות מאשר לנשים בכל הנוגע לתכשיטים ולאביזרי אופנה. כך הפך השעון לפריט שבאמצעותו מציגים גברים מסוימים בפני הציבור את עושרם את מעמדם החברתי, וכמובן גם את טעמם האופנתי.

במשך שנים רבות שעונים מסיביים היו הבון טון של הגברים הישראלים. השעונים הללו, בסגנון שעוני הצלילה, שידרו לסביבה עד כמה בעליהם קשוחים ומחוספסים. היפתחותה של ישראל לעולם, החל באמצע שנות ה-80, כמו גם ירידת קרנו של המאצ'ו, שינתה בהדרגה את ההעדפות; הישראלים נחשפו לדגמים מעודנים ומתוחכמים מתוצרת חברות בעלות מסורות ארוכות, ורבים מהם העדיפו את הז'אנר הזה.

בשנים האחרונות החל יבוא סדיר לישראל של שעוני יוקרה, בעיקר מותגים אירופיים ותיקים. כולם מתהדרים בעמידות יוצאת דופן בטלטלות ובזעזועים, בטכנולוגיות חדשניות ובעיצובים מיוחדים. המחירים מגיעים ללא קושי לעשרות אלפי שקלים ואף יותר, ולקוחות, מדווחים היבואנים, לא ממש חסרים.

G בדק באיזה שעונים בחרו אנשי ציבור. לחלקם מתברר יש טעם יקר מאוד, ושעונים שמסוגלים לעמוד בצלילות לעומק של 300 מטרים, בנפילות לחץ, בטלטולים קשים ובמה לא. קשה להאמין כי התכונות האלה ישמשו את בעלי השעונים בדיונים מרתוניים בכנסת, כך שאפשר להניח שבחרו בשעון כפרט אופנתי מוחצן.

חלק מנבחרי הציבור העדיפו קלאסיקות מוכרות כרולקס או כברייטלינג, אחרים העדיפו מותגים מוכרים פחות, אך נוצצים הרבה יותר מבחינת העין המיומנת, כמו IWC. כך הרמטכ"ל, אולי כחלק מהתפקיד, עונד שעון צלילה מחוספס, בעוד שר החוץ אביגדור ליברמן, בניגוד לתדמיתו הכוחנית, בחר דווקא בשעון עדין יחסית. את השעונים היקרים ביותר עונדים שר האוצר לשעבר רוני בר-און ושר הביטחון אהוד ברק, שעלות כל אחד מהם כ-80 אלף שקלים. את הזול ביותר בקרב האנשים שנבדקו עונד יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שמחיר שעונו כ-2,200 שקלים. האם זה אומר עליהם משהו, ואם כן - מה? הציבור מוזמן לשפוט.

G פנה לכל אנשי הציבור המופיעים כאן וביקש את התייחסותם לדברים. כולם בחרו שלא להגיב.

שעונים