אשדר מממשת: רשת בית בלב רכשה את בית הדיור המוגן ת"א הקטנה ב-57 מ' ש'

הפרויקט ממוקם ברחוב הצנחנים בשכונת נווה שרת ■ המבנה משתרע על שטח של כ-7,100 מ"ר וכולל 120 יחידות דיור ■ רשת הדיור המוגן בית בלב נימנת על קבוצת מכבי שירותי בריאות

חברת אשדר ממשיכה לממש נכסים. החברה מכרה את בית הדירות המוגן שבבעלותה - "תל אביב הקטנה" לרשת הדיור המוגן בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות ב-57 מיליון שקל.

פרויקט תל אביב הקטנה הוקם ב-1997 וממוקם ברחוב הצנחנים בשכונת נווה שרת בצפון תל אביב. המבנה משתרע על שטח של כ-7,100 מ"ר וכולל 120 יחידות דיור בנות חדר וחצי-שניים ומחלקה סיעודית המונה כ-40 מיטות. בכוונת הנהלת בית בלב להרחיב את היצע יחידות הדיור ב-25 דירות נוספות וכן להרחיב את שטחי הציבור.

מבחינת בית בלב הרכישה מהווה חלק מתוכנית ההתרחבות והפריסה של הרשת שלפי דירוג דן אנד ברדסטריט הינה החמישית בגודלה בישראל. בית בלב תשלם לאשדר 39 מיליון שקל בתוספת מע"מ ובנוסף לקחה על עצמה את כל מחויבויותיה של אשדר כלפי הדיירים בסך כ-18 מיליון שקל וכן כל מחויבות חוזית קיימת כלפי הדיירים הקיימים.

כיום מנוהל הבית ע"י קופת חולים מאוחדת והסכם ניהול זה יהיה תקף לשנה נוספת שבסיומה תיקח על עצמה בית בלב גם את הניהול השוטף. למאוחדת הייתה זכות סירוב ראשונה לרכישת המבנה באותם תנאים למשך 14 יום מחתימת ההסכם עם בית בלב, אולם מאוחדת בחרה שלא לנצל אותה. בית בלב פועלת בתחום הדיור המוגן מאז 1988 ולה בתים ברמת השרון, ירושלים, אשדוד וקרית מוצקין, בה נבנה בימים אלו בית חדש, בצמוד לבית הקיים.

לדברי יעקב סלע, מנכ"ל בית בלב, "הרשת זיהתה את הפוטנציאל הטמון בעיר ורואה בת"א את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים לשנים הקרובות".

בעקבות מכירת תל אביב הקטנה תרשום אשדר הפסד של 4 מיליון שקל. בתקופה האחרונה מימשה אשדר מספר נכסים. ביולי מכרה החברה מקבוצת אשטרום זכויות בקרקע לבניית 114 יח"ד בפרויקט אשדר וקאנטרי בנתניה תמורת 34.2 מיליון שקל, ברווח של 14 מיליון שקל. השבוע הודיעה החברה על מו"מ למכירת קרקע לבניין בן 89 יח"ד בשכונת אם המושבות בפתח תקווה תמורת 28.9 מיליון שקל (ברווח של 6.2 מיליון שקל).

בפברואר מכרה אשדר זכויות בחלקים שווים עם נוה מקבוצת אי.די.בי בשני מגרשים בפרויקט הגבעה הירוקה בגבעת שמואל ב-8.7 מיליון שקל (הפסד של 600 אלף שקל).