מידרוג: אפריקה מסוגלת להחזיר רק 60%-80% מהחוב

אחרי S&P מעלות, גם מידרוג חתכה את דירוג האג"ח של אפריקה - ב-11 דרגות ■ הדירוג החדש משקף את ההסתברות לאי-עמידה בתשלומי הקרן והריבית מאידך, ואת שיעור השיקום שחברת הדירוג מעריכה שיכול ויהיה לאג"ח מחד

אפריקה ישראל נמצאת השבוע בכותרות, וממש לא במובן החיובי. מאז מסיבת העיתונאים שקיימה החברה ביום ראשון, בה הודיעה על אי-יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, ערכה של המניה צנח בכ-38% והאג"ח של החברה נפלו בשיעור של עד 42%, ואמון המשקיעים ומחזיקי האג"ח בחברה ובחוב שלה, עומד בסימן שאלה גדול.

לפני יומיים הודיעה חברת הדירוג S&P מעלות על הורדה אגרסיבית של דירוג החוב של אפריקה, ב-10 רמות - מ-BBB פלוס ל-CCC הנחשבת לרמת השקעה ספקולטיבית.

היום הצטרפה גם חברת הדירוג מידרוג והורידה את דירוג האג"ח של אפריקה, מדירוג של Baa1 לדירוג של Caa3 - הורדה אגרסיבית של 11 דרגות, תוך הותרת אופק דירוג שלילי. הדירוג החדש משקף את ההסתברות לאי-עמידה בתשלומי הקרן והריבית מאידך, ואת שיעור השיקום שחברת הדירוג מעריכה שיכול ויהיה לאג"ח מחד.

בבחינה האחרונה של מידרוג את החוב של אפריקה במארס האחרון, חברת הדירוג ציינה את יכולתה של החברה ליצור תזרימי מזומנים בהתאם לתחזיות החברה, עיכובים מהותיים בפרוייקטים משמעותיים ועוד גורמים שיעיבו על יכולתה של החברה לשרת את עומס הפירעונות שחל עליה מ-2010 ואילך.

אחרי מסיבת העיתונאים השבוע, מידרוג סבורה כי חלה הרעה משמעותית ברמת הסיכון של אפריקה וביכולתה לעמוד במלוא התחייבויותיה - ממש כפי שאמרו בחברה. מידרוג ביצעה הערכה כללית ליכולת השיקום (recovery) של החברה, והיא מעריכה כי שיעור השיקום הממוצע יעמוד בין 60% ל-80%, הווה אומר - שם אם אפריקה תמכור את כל נכסיה, היא תוכל לשרת רק חלק מהחוב, ולא את כולו - מה שלא מבשר טובות עבור מחזיקי האג"ח.