יד2 השיק אתר השוואת מחירים חדש תחת השם Kama

זאת במטרה להתחרות באתר זאפ מקבוצת דפי זהב, ששולט היום בשוק השוואת המחירים באינטרנט ■ היקף ההשקעה הראשונית באתר Kama מוערך ב-5 מיליון שקל

ביד2 ממשיכים לפזול לעבר כיוונים חדשים ומעלה אתר השוואת מחירים חדש, במטרה להתחרות באתר זאפ מקבוצת דפי זהב, ששולט בלעדית בשוק השוואת המחירים - כך נודע ל"גלובס". היקף ההשקעה הראשונית באתר מוערך ב-5 מיליון שקל. הוא נקרא Kama (כמה), ועתיד לעלות בגירסתו המלאה ביום ג' הקרוב.

Kama מאפשר להשוות מחירים של מוצרים חדשים, על-פי חלוקה קטגורית או מותג ספציפי. בנוסף מאפשר האתר להשוות מחירים בתחום התקשורת, תחת הפיצ'ר שנקרא "כמה זה". כך, צרכנים יוכלו להשוות בין המחירים של ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר וגם להשוות בין מחירים של מנויים לעיתונים ומגזינים.

בעבר הביעה יד2 את רצונה לרכוש את זאפ תמורת סכום מוערך של 15 מיליון דולר, אולם משא-ומתן זה לא צלח, בעיקר בשל העובדה שיד2 היתה מעוניינת רק בזאפ, בעוד שהבנקים, שהיו מעורבים בתהליך לאחר קריסתה של בבקוק אנד בראון (בעלי דפי זהב), רצו למכור את קבוצת אתרי האינטרנט של דפי זהב כמכלול.

לכן חברה יד2 לחברת סעסע, שמפעילה מנוע חיפוש להשוואת מחירים, ויחד הקימו את Kama. מייסדי סעסע, מתן גוטר ואהוד רייזל, קיבלו בתמורה 15% מאתר Kama.

תחרות מאתגרת

שון תל, מייסד ומנכ"ל יד2, אמר ל"גלובס" כי "זה היה טבעי שניכנס לתחום הזה. הצרכנים שלנו מחפשים תחומים שמשיקים לאתר, וצרכן שמחפש טלוויזיה יד שנייה - ירצה לדעת גם את מחירה של טלוויזיה חדשה. מדובר באסטרטגיה של מוצר משלים".

ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, אמר בתגובה כי "אנחנו מברכים על תחרות שמאתגרת אותנו לתת שירות טוב. זאפ נותן שירות ל-1.6 מיליון גולשים בחודש, ואני משוכנע שנמשיך להוביל".

מהלך זה מסמל את החזון של תל לא לוותר על שווקים נוספים שנחשבים לרווחים באינטרנט. לאחרונה השיק יד2 אתר היכרויות במטרה להתחרות בג'יי-דייט ובקופידון, לצד מחירון רכב חינמי, שמתחרה במחירון הפופולרי של לוי יצחק.

"רצינו להתרחב לחו"ל, אבל בשל המשבר הפיננסי החלטנו להשקיע ביוזמות מקומיות שמשיקות ליד2. השלב הבא יהיה חו"ל", אומר תל.

תל סבור כי "יש לנו סיכוי טוב להצליח. מהיום הראשון נציע יותר מ-1,000 חנויות וכמות מוצרים גדולה יותר מאשר בזאפ. אני מאמין שבעוד שנה נהיה עם כמות הטראפיק שיש היום לזאפ - פחות מזה לא ייחשב להצלחה".

יש לציין כי זאפ הוא העוגן המרכזי של קבוצת האתרים שבשליטת דפי זהב, והוא אתר רווחי עם מודל הכנסות מבוסס, כך שפגיעה בו עשויה לפגוע עוד יותר במצבה הפיננסי של דפי זהב.

האתר הוקם ב-2000, כשותפות בין דניאל צדוק, איתמר גלילי וקיבוץ רמת-הכובש. ב-2005 רכשה קבוצת דפי זהב חלק ממניות זאפ, וב-2007 השלימה את הרכישה, והיום היא מחזיקה בו בלעדית.

אתר יד2 הוקם ב-2005 על-ידי שון תל (מייסד ומנכ"ל), וכבש את שוק הלוחות המקוונים. ב-2008 רכשה חברת טייגר הולדינגס 49% ממניות יד2 בסכום מוערך בין 80-90 מיליון שקל.

על-פי סקר TIM לחודש יולי, המודד את הרייטינג באתרי האינטרנט בישראל, אתר יד2 מדורג במקום ה-8 עם שיעור חשיפה שבועי של 25.9%, ואילו זאפ מדורג במקום ב-9 עם שיעור חשיפה שבועי של 24.7%.