דוד טמיר, מוותיקי הפרסומאים בארץ, הלך לעולמו בגיל 65

טמיר היה מבעלי משרד הפרסום טמיר-כהן, שנקרא כיום JWT ישראל ■ בשנה האחרונה הוא נאבק במחלה קשה, ובשבועות האחרונים שהה בארה"ב לצורך טיפולים

דוד טמיר, מבכירי ענף הפרסום הישראלי, יזם, קולנוען ואיש ספר הלך היום לעולמו בעקבות מחלה קשה. טמיר נאבק במחלה בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים שהה בארה"ב לצורך טיפולים, שם נפטר. בן 65 היה במותו.

דוד טמיר היה מוסמך אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס בקומוניקציה. לתחום הפרסום הגיע בשלב די מוקדם בחייו, ובין השנים 1981-1973 היה מנהל ושותף בפרסום אריאלי. משנת 1982 היה שותף בפרסום וימר-יעקובסון-טמיר, והחל מ-1985 היה שותף ומנכ"ל במשרד הפרסום טמיר-כהן (יעקובסון), שתקופה ארוכה היה מבין משרדי הפרסום הגדולים והמצליחים בארץ.

טמיר היה מרצה אורח באוניברסיטת תל אביב, במרכז הישראלי לניהול, באוניברסיטה הפתוחה, בביה"ס של איגוד המפרסמים, בלה"ב ובמוסדות אקדמיים נוספים. טמיר שימש חבר בהנהלת האיגוד הישראלי לפרסום, חבר הנהלת תיאטרון לילדים ונוער ע"ש אורנה פורת, היה חבר מועצת ביה"ס של איגוד המפרסמים והטכניון, חבר קרן תל אביב, חבר האקדמיה הישראלית לקולנוע, חבר בחבר הנאמנים של ביה"ח איכילוב וחבר הוועד המנהל של תיאטרון גשר.

טמיר היה גם מבעלי חברת דנה הפקות, אותה מנהלת דנה עדן. בשנים האחרונות החזיק בזיכיון לרשת הקפה האמריקאית קופי בין.

לפני כחודש נודע כי תאגיד הפרסום WPP, המחזיק בסוכנות הפרסום JWT, רכש מניות מידי דוד טמיר ורני כהן, השותפים המייסדים, כדי להשלים אחזקה של 80% במשרד הישראלי. מנכ"ל המשרד יורם דמבינסקי נשאר בעל המניות הישראלי היחיד במשרד.

בשנתיים האחרונות צמח המשרד הישראלי וחזר לפעילות אינטנסיבית יותר בענף, לאחר מספר שנים חלשות יותר מבחינת פעילות. הוא גייס לקוחות חדשים ואף הכין את עצמו לעידן הדיגיטלי בצורה מרשימה.