נטקס זינקה ב-144% על רקע אישור רשם הפטנטים בארה"ב

רשם הפטנטים (USPTO) אישר את בקשתה להגדיר כפטנט את טכנולוגיית הניתוב והחיפוש הישיר שלה באינטרנט ■ תבדוק לגבי כניסה למו"מ עם חברות כמו גוגל, יאהו ומיקרוסופט שמבצעות פעילות בתחום המכוסה ע"י הפטנט

מניית נטקס מזנקת כעת ב-126% בבורסה בתל-אביב לאחר הודעה מהותית שפירסמה. החברה, המפתחת טכנולוגיות חיפוש ממוקדות באינטרנט, הודיעה היום (א') כי רשם הפטנטים בארה"ב (USPTO) אישר את בקשתה להגדיר כפטנט את טכנולוגיית הניתוב והחיפוש הישיר שלה באינטרנט.

בקשה זו, שהוגשה ב-1998, מהווה את הפטנט העיקרי של החברה, כאשר טכנולוגיית הניתוב מאפשרת להקליד שם של אתר בתיבת החיפוש או הדפדפן ולהגיע ישירות לאתר המבוקש, ללא תוצאות חיפוש.

לדברי החברה, בשלב זה ובהסתמך על בדיקות מקדימות שנערכו עבור החברה, מספר חברות מובילות בארה"ב בתחום החיפוש באינטרנט מבצעות פעילות בתחום המכוסה על-ידי פטנט זה. כך, לדוגמה, גוגל מציעה פיצ'ר המבוסס על טכנולוגיה זו תחת השם I Feel Lucky, וגם יאהו ומיקרוסופט מציעות פיצ'רים דומים המתבססים על הטכנולוגיה הזו.

בכוונת החברה לבצע בשבועות הקרובים בדיקות, באמצעות משרד עורכי דין אמריקני המתמחה בענייני קניין רוחני ופטנטים בתחום האינטרנט והטכנולוגיה, לגבי כל אחת מהחברות הרלוונטיות, וזאת לצורך קבלת החלטות לגבי כניסה למשא-ומתן בנוגע לחתימה על הסדר רישוי לשימוש בפטנט עם אותן חברות או חלקן.

נטקס הוקמה ב-1998, ובין בעלי העניין של החברה ניתן למצוא את אליהו נחאיסי (24%), המנכ"ל אביב רפואה (15%), זאב רפואה (6%) והראל קופות גמל (7%). נטקס נסחרת בבורסה בתל-אביב, ושווי השוק שלה עומד על 39.5 מיליון שקל. ברבעון השני של 2009 רשמה החברה הפסד נקי של 1.8 מיליון שקל.