ציון קינן חוזר הביתה: "מוקד פעילותנו היה ויישאר בישראל"

מנכ"ל הפועלים החדש במכתב ראשון לעובדים: "יש לחזור ולבסס את הבנק כמותג חזק ומוביל, הבנק שהמספר הרב ביותר של לקוחות רוצים לעבוד איתו" ■ קינן שואף להפוך את הבנק ל"מקום העבודה המועדף ביותר המועדף ביותר במשק הישראלי"

"מוקד פעילותנו היה ויישאר במדינת ישראל. יחד עם זאת, לצד מנועי הצמיחה המרכזיים שתיארתי, ולאור המגבלות הרגולטוריות והתחרות הגוברת, עלינו לשקול, בנסיבות המתאימות, להמשיך ולבסס את הצמיחה וההתפתחות גם בשוק הגלובלי", כך כתב היום (ב') מנכ"ל בנק הפועלים החדש, ציון קינן, באיגרת ראשונה לעובדים מאז שנכנס לתפקידו.

"האתגר המרכזי שלנו הוא ביסוס המובילוּת של בנק הפועלים במערכת הבנקאית הישראלית לאורך זמן", כתב קינן.

התמודדות עם האתגר הזה, כותב קינן, מחייבת את הבנק להתקדם לקראת הגשמת כמה יעדים. הראשון שמציין קינן הוא "לחזור ולבסס את מותג בנק הפועלים כמותג חזק ומוביל, הבנק שהמספר הרב ביותר של לקוחות רוצים לעבוד איתו יותר מאשר עם בנק אחר". בנוסף הוא שואף להפוך את בנק הפועלים ל"מקום העבודה המועדף ביותר לא רק במגזר הפיננסי אלא במשק הישראלי בכללו".

כיעד מרכזי נוסף סימן קינן את בנייתו של צוות הנהלה שעובד בשיתוף פעולה. "אני מכיר היטב את צוות ההנהלה הקיים בבנק ומוקיר את כישוריו. אני נחוש לשמור על העוצמות הניהוליות הקיימות בבנק, ובמקביל - לפעול, ביחד עם עמיתי, להעצמת כל שדירות הניהול בבנק על כל דרגיו", הוא כתב.

קינן הודה במכתבו ליו"ר ארגון העובדים וחברי הועד הארצי על השותפות והאחריות, "מערכת יחסי העבודה הטובה הייתה אחד מנכסיו הבולטים של הבנק לאורך שנים, ותרמה באופן מובהק לשיפור מתמיד בתוצאות העסקיות של הבנק, לצד טיפוח מוטיבציה גבוהה ותחושת שייכות ומשפחתיות בקרב העובדים", הוא הוסיף.

"המשבר האחרון הוכיח ביתר שאת את החשיבות והצורך בבחינה מקיפה של יכולת ניהול הסיכונים של הבנק. בכוונתי לבצע מהלך מיידי של הפקת לקחים ובחינה מחודשת של מפת הסיכונים בכלל הארגון: סיכוני אשראי ושוק, סיכוני נזילות וסיכונים תפעוליים. על פי הממצאים שיעלו תגובש מדיניות כוללת לניהול הסיכון", כתב קינן.