המהפכה של הביטוח המשלים: מנוי לחדר כושר בחצי מחיר

הכללית כבר התקשרה עם רשת הולמס פלייס, ואילו מכבי עם רשת גו אקטיב ■ התוכניות טעונות עדיין אישורים אחרונים מצד הרגולטור - קרי סמנכ"ל משרד הבריאות לענייני פיקוח על קופות-החולים, עו"ד יואל ליפשיץ

קופות-החולים, והכללית ומכבי בראשן, נחושות לחולל עוד ועוד מהפכות במסגרת הביטוחים המשלימים. ל"גלובס" נודע כי שתי הקופות גיבשו לאחרונה הסכמים עם מכוני בריאות וכושר מהגדולים בארץ, שיאפשרו הנחות של עשרות אחוזים למבוטחים עבור רכישת מנוי כושר שנתי.

שירותי בריאות כללית התקשרה לצורך העניין עם רשת הולמס פלייס הנחשבת לגדולה ביותר, ואילו מכבי התקשרה עם רשת גו אקטיב השנייה בגודלה, שבה היא מחזיקה גם מניות באמצעות חברות בת.

התוכניות טעונות עדיין אישורים אחרונים מצד הרגולטור, קרי סמנכ"ל משרד הבריאות לענייני פיקוח על קופות-החולים, עו"ד יואל ליפשיץ.

ככל הנראה, מבוטחי מגן זהב של מכבי יקבלו החזרים רטרואקטיביים בגין רכישת מנוי, ואילו מבוטחי כללית פלטינום יקבלו או החזרים או השתתפות ישירה של הקופה מול חדר הכושר.

חיסכון משמעותי למבוטחים

בשירותי בריאות כללית, שרק לאחרונה חוללו מהפיכה לאחר שהכניסו טיפולי שיניים אל ביטוח הפרימיום של הקופה, משוכנעים כי גם המהלך הנוכחי יחולל מהפכה דומה. מנוי לחדר כושר ברשתות המובילות נע בין 200 שקל ל-400 שקל בחודש, והנחה של 50% פירושה חיסכון משמעותי לכיס של כל מבוטח. בכללית מבטיחים עוד שלא להעלות את הפרמיה של ביטוח הפלטינום, זאת משום שהפרמיה כבר עלתה כשנכנס הכיסוי לטיפולי שיניים.

מה האינטרס של הכללית להעניק שירות יקר כל-כך מבלי להעלות שוב את הפרמיה? ביטוח הפלטינום, אותו מוביל בהצלחה סמנכ"ל הכללית גוזה פרץ, נחשב למנוע הצמיחה של הקופה - כזה שאמור למשוך אליה יותר צעירים ולמנוע נטישת מבוטחים. מאז השקת הכיסוי לטיפולי שיניים, קצב המצטרפים אל הפלטינום הוא 70 אלף בחודש, והמהלך החדש יכול רק להגביר אותו.

אבל יש גם הסבר אחר: "הרבה מאוד גופים מבטחים בעולם הבינו כבר מזמן כי פעילות גופנית היא פעילות מונעת לכל דבר, שמצמצמת את הסיכוי קבל התקפי-לב למשל", מסביר גיא בלקשטיין, מנכ"ל רשת גו אקטיב.

בלקשטיין טוען כי על כל מיליון שקל שמשקיעים בפעילות מונעת אפשר לחסוך 6 מיליון שקל בעתיד, ולכן גם קופות-החולים מבינות כי זה משתלם להן.

בלקשטיין מציין כי שיתוף-הפעולה עם מכבי החל כבר לפני 4 שנים, במסגרתו מכוני הכושר של הרשת הפעילו קבוצות ממוקדות של ילדים עם בעיות השמנה ועוד. עד היום זכו מבוטחי מכבי להנחות של 5%-15% במכונים של גו אקטיב, אולם בזכות המהלך החדש ההנחות יכפילו את עצמן.

למעשה, מנוי לחדר כושר הוא רק חלק מהמהלך. הכללית וגם מכבי מבקשות לכלול בביטוחי הפרמיום "חבילת בריאות פנאי", שבתוכה ייכנס תחום הכושר לצד הטבות משמעותיות בתחום הרפואה המשלימה - משיאצו ועד מסאז'.

בכללית סבורים כי בתוך חודשיים הם יזכו לאישור סופי מהרגולטור, למרות שגורמים אחרים בשוק מאמינים כי ייתכנו עיכובים לאור השקת הכיסוי הביטוחי לתחום השיניים. המדינה, כך הם מסבירים, תצטרך להסביר איך בתוך זמן קצר הפכו הביטוחים המשלימים ממוצר שמאפשר בחירה של רופאים, למוצר שכמעט אי-אפשר בלעדיו - לפחות למי שיש את האמצעים. מה שבטוח, כפי ששוק רפואת השיניים ספג טלטלה בזכות המהלך של כללית - גם שוק מועדוני הכושר יעבור טלטלה דומה, שעשויה להשפיע גם על המחירים.