פרטנר במגעים ראשוניים לרכישת 012 סמייל משאול אלוביץ

אם העסקה תתממש, פרטנר עשויה להפוך לשחקנית השלישית בגודלה בשוק התקשורת הנייחת ■ מיזוג בין החברות יאפשר חיסכון עצום בעלויות ויגדיל משמעותית את ההכנסות של פרטנר ואת הרווחיות שלה

חברת פרטנר נמצאת במגעים ראשוניים לרכישת חברת 012 סמייל . ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, פנה לאחרונה לשאול אלוביץ, הבעלים של 012 סמייל, ושוחח עמו בנושא. השניים החליטו להמשיך במגעים, ופרטנר החלה לבחון לעומק את העסקה.

מבחינת אלוביץ ההצעה תואמת את רצונו לרכוש את חברת בזק , ואילו מבחינת פרטנר זו הזדמנות לבצע את קפיצת המדרגה שרצתה בה במסגרת כניסתה לעולם התקשורת הנייחת והאינטרנט.

חיסכון בעלויות

החלפת הבעלות בפרטנר שחררה כנראה את הכבלים, וכעת יכול המנכ"ל, דוד אבנר, לקדם את היוזמה לרכוש את 012 סמייל. תחת האצ'יסון, הוא התקשה להשיג זאת.

אם העסקה תצא אל הפועל - תהפוך פרטנר באבחה אחת לשחקנית השלישית בגודלה בשוק התקשורת הנייחת, אחרי בזק ו-HOT, ויש בה יתרונות רבים: מיזוג בין החברות יאפשר חיסכון עצום בעלויות ויגדיל משמעותית את ההכנסות של פרטנר ואת הרווחיות שלה.

בין החברות קיים היום שיתוף-פעולה בתחום שירותי הנדידה. 012 סמייל מספקת לפרטנר את הקישור לכל המפעילים בחו"ל בכל המדינות, אבל את החיבור לאינטרנט רוכשת פרטנר מבזק בינלאומי דווקא.

פרטנר רצתה מספר פעמים לרכוש את 012 סמייל בטרם נכנסה לתחום הטלפוניה הפנים-ארצית, אך משלא עלה בידיה הדבר - החליטה לבסוף לפתח את השירותים באופן עצמאי, ובראשית השנה החלה לשווק את שירותיה.

המיזוג בין החברות ישפיע בצורה דרמטית על שוק התקשורת בישראל. התגבשותן של קבוצות התקשורת תהיה מעשית, וכך ייווצרו תנאים שבהם יוכל אלוביץ לנסות להתמודד על רכישת בזק, ואילו סלקום ונטוויז'ן יוכלו להתמזג ביניהן.