עו"ד ברק בופמן שילם 100 אלף שקל כופר בגין עבירות מס

בופמן, אחד השותפים במועדון "גת רימון" בת"א, שילם את הכופר כדי להימנע מהעמדתו לדין על העלמת מס באמצעות חשבוניות פיקטיביות ■ הורשע השנה בסיוע לארגון הפשע של אסי אבוטבול ע"י הענקת ייעוץ משפטי

עו"ד ברק (בופי) בופמן, שהיה אחד השותפים במועדון "גת רימון" בתל-אביב, שילם כופר של כ-100 אלף שקל למע"מ, כדי להימנע מהעמדתו לדין על העלמת מס באמצעות חשבוניות פיקטיביות. בימים אלה דחה בית משפט השלום בהרצליה את תביעתו של בופמן לחייב את שותפו למועדון דאז, רונן תורג'מן, לשלם את סכום הכופר.

ביוני השנה נידון בופמן ל-5 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בסיוע לארגון הפשע של אסי אבוטבול, באמצעות הענקת ייעוץ משפטי ובהנעת פעולות סחיטה נגד אנשי עסקים.

ב-2004 פרש תורג'מן מהשותפות במועדון וחתם על הסכם המעביר את מניותיו לבופמן. כעבור חודש העביר בופמן את מניותיו לאחרים.

באמצעות עו"ד גיא דב זוזובסקי טען בופמן כי כעבור זמן קצר נודע לו כי שלטונות מע"מ ניהלו חקירה סמויה בנוגע למועדון, בה התגלה כי תורג'מן "רכש" חשבוניות פיקטיביות מחברת כוח-אדם שבבעלות אליעזר בונפיל, שנידון ל-6 שנות מאסר על העלמת מס של 56 מיליון שקל והוצאת חשבוניות פיקטיביות.

בופמן טען כי ביקש מתורג'מן להסדיר את הפרשה, אך נוכח סירובו הוא נאלץ לשלם מכיסו את הכופר בסך 104 אלף שקל, אותו הוא תובע כעת מתורג'מן. האחרון טען, באמצעות עו"ד טל לביא, כי לא קנה כל חשבוניות פיקטיביות, וכי בופמן הוא שעסק בצדדים האדמיניסטרטיביים ובתפעול הכספי של המועדון (לרבות קשר עם ספקים, קבלת חשבוניות וכו'), ואילו הוא עסק בעיקר ביחצ"נות ובשיווק.

עילת השותפות

השופט צבי דותן קבע כי בונפיל אמנם הורשע בשורת עבירות מס ובמכירת חשבוניות פיקטיביות, אך לא הוכח כי הוא הוציא חשבוניות כאלה לחברות הניהול של המועדון.

לדבריו, אמנם בונפיל העיד כי הוא נתן אישית מדי חודש בחודשו חשבונית לתורג'מן וקיבל כנגדה צ'ק, אולם אין בכך להוביל למסקנה כי היו אלה חשבוניות פיקטיביות. חיזוק למסקנתו מצא השופט בכך שתורג'מן מעולם לא נחקר ולא זומן על-ידי שלטונות מע"מ להיחקר בעניין זה.

בכל מקרה, פסק דותן, בהסכם הפרישה של תורג'מן מהשותפות נאמר כי לא תהיה לו חבות "מכל סוג שהוא בגין פעולות החברות מכל סוג שהוא, לרבות בגין פעילות שקדמה לחתימת הסכם זה".

דותן דחה גם את בקשת בופמן לחייב את תורג'מן במחצית סכום הכופר מכוח היותם שותפים בחברה, וזאת משום שעילת השותפות הועלתה לראשונה רק בסיכומיו, ו"הכלל הוא שבית המשפט לעולם לא ייתן לתובע פסק דין על סמך עילה שונה מזו שנטענה בתביעה".