קול הנשמה

בעקבות אלבומה האחרון והמצליח - "אתי אנקרי בשירי רבי יהודה הלוי", יוצאת הזמרת השבוע במופע שישלב את שירי יהודה הלוי לצד עיבודים חדשים למיטב שיריה המוכרים. רואה לכם שוב בעיניים

"למיזם הזה יש חיים משלו. הוא מתגלגל מעצמו, ואני יכולה רק לברך על מה שקורה. בכל פעם שאני יוצאת באלבום או במופע חדשים יש התכוונות גדולה שזה יצליח ואנשים יאהבו את זה. אם ציפיתי שזה יתפוס עד כדי-כך? קיוויתי. אני שמחה שזה אכן קורה". כך אומרת הזמרת-יוצרת אתי אנקרי על האלבום האחרון שלה - "אתי אנקרי בשירי רבי יהודה הלוי", שבו הלחינה 11 טקסטים פרי עטו של המשורר והפילוסוף הנחשב לגדול היוצרים העבריים בימי הביניים.

לידתו של הפרויקט במופע שפתח את פסטיבל העוד בירושלים לפני יותר משנה, ובעקבות התגובות הנלהבות החליטה אנקרי להקליט את השירים בניהולו המוזיקלי של פטריק סבג. האלבום יצא לפני חמישה חודשים, וכיום נושק למעמד זהב על מכירות של קרוב ל-20 אלף עותקים. לא הישג של מה בכך בשוק הדיסקים הרדום של השנים האחרונות, בעיקר אם מתחשבים בעובדה שמדובר בחומרים שלא בהכרח עונים להגדרת שלאגרים קיציים קלילים לרדיו.

עכשיו אנקרי מוכנה לקחת את המיזם צעד נוסף קדימה, ובמקביל לתקליטון שדרים בשם "מזמור לדוד" מעלה מופע חדש שבו תבצע את שירי יהודה הלוי לצד עיבודים חדשים למיטב שיריה המוכרים בליווי הרכב של שישה נגנים.

"אחרי שיצא האלבום הייתי קצת מבולבלת", מודה אנקרי, "ידעתי שאני חייבת ליצור את השירים האלה, אבל לא הייתה לי תפיסה מדויקת מה המקום של המיזם בכלל היצירה המקורית שלי, בלי המסגרת של פסטיבל העוד. התחלתי לשלב שירים של יהודה הלוי בהופעות רגילות קטנות שלי, שאני מעלה בכל הארץ בקטן ובלי רעש תקשורתי, והתגובות של הקהל הזכירו לי התאהבות. אנשים התרגשו מעומק הלב מהשירים האלה, והבנתי שלשפוט טעם קהל לפי מראה ומיקום של אנשים זה סוג של עוול. במועדון בת"א יכולים לבקש את יהודה הלוי וביישוב מסורתי את 'רואה לך בעיניים'. הכול מתאים לכול".

*ואת עדיין שרה בהופעות שירים מהאלבום הראשון שלך?

"אם אני מוצאת דרך לשלב אותם עם מי ומה שאני כיום, אז כן. אענה לכל בקשה של הקהל. באופן טבעי, יש שירים ישנים שקשה לי יותר להתחבר אליהם. 'לך תתרגל איתה', עם כל הציניות שלו, זה שיר שאני פחות מזדהה איתו. בכל זאת עברו הרבה שנים, אני אדם אחר, נשואה, אם. במופע החדש אני מרגישה שהצלחתי לבנות גשר שצולח את כל התקופות האישיות והמוזיקליות ומאחד אותן תחת קורת גג אמנותית שלמה".

*את פועלת יותר מעשור ללא גב של חברת תקליטים גדולה או אמרגן. להעלות מופע בסדר גודל כזה זה הימור כלכלי גדול.

"נכון. אני סוג של לייבל עצמאי אבל לא יחידה בזה. יותר ויותר אמנים בארץ מעדיפים את שיטת העבודה הזו, אז כנראה יש לה היתרונות שלה. וכן, זה הימור ולא אכחיש שיש חששות. מצד שני, אני כל-כך נהנית לעבוד עם הנגנים הנפלאים האלה שאני מאמינה שיהיה שווה הכול. בעזרת השם זה יצליח".

*אמרת בזמנו בראיון איתך שנגעת רק בקומץ מהמבחר האדיר של שירי רבי יהודה הלוי. מה הסיכויים לאלבום נוסף של לחנים שלך לשיריו?

"אני לא פוסלת את האפשרות, אבל לא בשנה הקרובה. יש לי שירים מקוריים שכבר חודשים מוכנים על המחשב, כתובים ומולחנים, ואני מקווה להתחיל להקליט אחרי החגים. אני מודה שבעקבות העיסוק במעמקים של יהודה הלוי החזרה ליצירה מקורית נתפסת בעיני כמעט כגרעינים, אבל אני עושה את זה בלב שלם כי יש מקום וזמן לכל דבר. כך, למשל, אני מתכוננת להוציא אלבום שירי ילדים ומארז DVD בשנה הבאה. תעסוקה לא חסרה, ברוך השם, אז גם אם יהיה ביום מן הימים 'יהודה הלוי 2', אני לא מתחייבת על מועד". *

בכורה חגיגית למופע "אתי אנקרי בשירי רבי יהודה הלוי" תתקיים ברביעי, 16 בחודש באולם מוזיאון ת"א