BMS השלימה את רכישת מדרקס לפי שווי של 2.4 מיליארד ד'

בימים האחרונים השלימה בריסטול-מאיירס סקוויב את העסקה, עם רכישת שאר מניות מדרקס, במסגרתה הומרו מניות החברה לסכום של 16 דולר למניה

ענקית התרופות בריסטול מאיירס סקוויב (BMS) השלימה את העסקה לרכישת מדרקס (Medarex), בעלות של 2.4 מיליארד דולר. במסגרת עסקה זו, הפכה מדרקס לחברת-בת בבעלותה המלאה של BMS. בישראל, חברת BMS מיוצגת על ידי חברת ביוטיס, המשווקת בלעדית תרופות חדשות של החברה.

רכישת בריסטול-מאיירס סקוויב של חברת מדרקס, מצטרפת לרכישות נוספות שעתידה לקיים החברה כחלק מאסטרטגיית התמקדותה במחלות כרוניות קשות בהם חסר מענה רפואי מספק, בדגש על מחלות הסרטן, מחלות אוטואימוניות וזיהומיות.

חברת מדרקס מתמחה בייצור של תרופות מבוססות-פרוטאין לטיפול במחלת הסרטן, המיוצרות בתאים חיים המהונדסים לייצור נוגדנים. מדובר בתרופות אימוניות הפועלות על מערכת החיסון, בניגוד לתרופות הכימיות המוכרות. כבר לפני הרכישה, בריסטול-מאיירס סקוויב ומדרקס השתתפו יחד בפיתוח תרופה אימונית בשם ipilimumab לטיפול בסרטן העור (מלנומה), הנמצאת כעת בשלב פיתוח מתקדם לקראת הגשה לאישור רשות התרופות האמריקאית (ה-FDA).

BMS פתחה במכרז לרכישת מניות מדרקס ב-28 ביולי, בעלות של 16 דולר למניה. בעת סגירת המכרז, ב-31 באוגוסט, מספרן הכולל של מניות מדרקס נאמד בכ- 120.5 מיליון, אשר נוספו ללמעלה מ-2.8 מיליון מניות מדרקס בבעלות BMS משנת 2005, כך שבתום המכרז החזיקה BMS ב-90.7% ממניות מדרקס.

בימים האחרונים השלימה BMS את העסקה, עם רכישת שאר מניות מדרקס, במסגרתה הומרו מניות החברה לסכום של 16 דולר למניה.

אפי שנידמן, מנכ"ל ביוטיס: "אנו מברכים על השלמת הרכישה של מדרקס , אנו מקווים שבעתיד הקרוב תוכל תרופה זו להצטרף לארסנל התרופות המובילות של חברת BMS בישראל. תרופות לסרטן העור חשובות במיוחד בישראל, בה שיעור סרטן זה הוא מהגבוהים בעולם (ביחס לגודל האוכלוסייה)".

חברת ביוטיס הינה חברת בת מקבוצת שיזיים הכוללת את חברת LSA, חממת שירותים לסטארט-אפים בתחום מדעי החיים, ואת חברת GCP מחקרים קליניים, העוסקת בניטור והדרכה של מחקרים קליניים. ביוטיס הינה חברת שירות ישראלית המייצגת בלעדית חברות פרמצבטיקה בינלאומיות ומספקת להן שירותי רישום, שיווק ומכירות. במסגרת פעילותה מתמקדת חברת ביוטיס בתחום הסרטן, המחלות הזיהומיות, הראומטולוגיה ורפואת העור. חברת ביוטיס משווקת בלעדית מוצרים נבחרים של ענקית התרופות הרב-לאומית בריסטול מאיירס סקוויב (Bristol-Myers Squibb Co) בישראל. החברות חתמו ביניהן על הסכם ארוך טווח. ביוטיס משווקת בישראל תרופות חדשניות של BMS, המיועדות לחולים במחלות קשות או סופניות, המוגדרות כמצילות ומאריכות חיים. לחלק מהתרופות אין כיום תחליפים הולמים המאושרים לשיווק בישראל.

בריסטול מאיירס סקוייב (BMS) עוסקת במחקר ופיתוח, ייצור ושיווק של תרופות חדשניות. החברה ממוקמת בעשירייה הפותחת של חברות התרופות הגדולות בעולם והינה בעלת שווי שוק של 41.33 מיליארד דולר. בדו"ח של משרד הבריאות הישראלי לדירוג ההשקעות של חברות התרופות הבינלאומיות בניסויים קליניים בישראל בשנת 2007, דורגה בריסטול מאיירס סקוייב כחברה השנייה בהיקף השקעותיה במחקר קליני בישראל.