דמי הקישוריות בסלולר יופחתו במקביל לכניסת מתחרים חדשים

מטרת המהלך של משרד התקשורת היא לגרום לחברות הסלולר להסס מלהעלות מחירים בעקבות הפחתת דמי הקישוריות, לאור כניסתו של מפעיל MVNO חדש לשוק הסלולר

משרד התקשורת, בראשות השר משה כחלון, דן באפשרות להפחית את תעריפי הקישוריות בסלולר במקביל לכניסת מפעילי סלולר וירטואליים (MVNO) חדשים לשוק - כך נודע ל"גלובס".

בכוונת משרד התקשורת למנוע מחברות הסלולר להעלות מחירים בעקבות הפחתת הקישוריות שנבחנת בימים אלה במסגרת עבודת ייעוץ שביקש המשרד לעשות באמצעות חברת NERA.

מטרת המהלך של משרד התקשורת היא לגרום לחברות הסלולר להסס מלהעלות מחירים בעקבות הפחתת דמי הקישוריות, לאור כניסתו של מפעיל MVNO חדש לשוק הסלולר.

במשרד התקשורת חוששים מאוד שמה שקרה עם הפחתת תעריפי הקישוריות בעבר, שהובילה את חברות הסלולר לייקר את התעריפים שלהן, יקרה גם עם הפחתת תעריפי הקישוריות הצפויה לחול בחודשים הקרובים - ולכן מעוניינים לפעול בצורה שונה. במשרד סבורים כי שחקן חדש בשוק הוא התשובה לכך שהמחירים לא יעלו.

חברת הייעוץ NERA החלה בעבודה לקראת הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר, עבודה שתשמש בסיס לכמה וכמה נושאים שנבחנים במשרד התקשורת. העבודה של NERA, שתבחן את העלויות האמיתיות של תעריפי הקישוריות, אמורה לשמש את המשרד לצורך קביעת המחיר שישלם מפעיל סלולרי חדש שירצה להיכנס לשוק לחברה שעל גבי התשתיות שלה הוא אמור "לרכוב".

במשרד התקשורת מקווים כי חברות הסלולר לא יערימו קשיים על כניסתם של מתחרים חדשים, אך אין להם ספק כי הדבר לא יעבור בקלות והנושא ילווה במאבקים. זו הסיבה שהמשרד צריך להגיע למסקנות בעקבות עבודתה של NERA כמה שיותר מהר.