גלגל הצלה? מגדל במו"מ להשקעה בחברות הבת של אזורים

היקף ההשקעה מוערך בעשרות מיליוני שקלים והוא ימומן מכספי פוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים של מגדל

חברת הביטוח מגדל ממשיכה לבצר את אחיזתה בענף הנדל"ן המניב. החברה מנהלת מו"מ להשקעה בחברות הבנות של אזורים הפועלות בארץ, ובכך תחמוק מהפעילות עתירת החוב של אזורים בחו"ל שמהווה נטל על החברה. היקף ההשקעה מוערך בעשרות מיליוני שקלים והוא ימומן מכספי פוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים של מגדל .

בהודעה מטעמה לבורסה, אישרה אזורים את המשא ומתן שהיא מקיימת עם מגדל, אך ציינה כי "בשלב זה, קיום המגעים כאמור טרם התגבשו לכדי מו"מ קונקרטי שיש להביא לידיעת הציבור". מעבר לזה, סירבה החברה להגיב. עוד עולה מהודעתה, כי אזורים בוחנת חלופות שונות לגיוס הון על מנת להרחיב את פעילותה היזמית. בתגובה, מניית אזורים ירדה בשעות הצהריים ב-5.4%, והאג"ח עלו ב-0.2%-1.5%.

ההון שתזרים מגדל לחברות הבנות של אזורים אם העסקה תצא לפועל יסייע לחברה הממונפת. אזורים עומדת בפני נטל התחייבויות גדול - 6.37 מיליארד שקל נכון לסוף יוני - פי 17 מהונה העצמי, כאשר מתוכם 4.46 מיליארד שקל בהתחייבויות לשנה הקרובה.

זוהי כאמור אינה ההשקעה הראשונה של מגדל בענף הנדל"ן. בתחילת החודש הודיעה מגדל על מו"מ לרכישת 10%-15% באמות, חברת הנדל"ן המניב המקומית של אלוני חץ, בפרמיה של 2.6% על מחיר השוק. בסוף יוני רכשה באמצעות פוליסות הביטוח 4% ממניות בריטיש ישראל בבורסה בפרמיה של 2% ובסוף 2008 פירקה את השותפות עם דלק נדל"ן בחברה דלק נדל"ן נכסים מניבים וקיבלה לידיה נכסים בשווי 237 מיליון שקל.

בין הנכסים הבולטים בהם מחזיקה הקבוצה ניתן למנות גם את קניון הזהב בראשון לציון, בית סלקום בנתניה, מרכז ויצמן בתל אביב, קריית הממשלה ברמלה ובית ברקוביץ' בתל אביב.