אגסי: "בטר פלייס" תגיע לאיזון כשנה לאחר תחילת הפעילות

בראיון לרויטרס צופה אגסי קצב הצטרפות של כ-1000 לקוחות בחודש החל מתחילת הפעילות בישראל באמצע 2011 ■ שי אגסי: החברה צופה לייצר "מרווחים שמנים" ממכירת "חבילות קילומטרים"

חברת "בטר פלייס" צפויה להגיע לאיזון תפעולי (Break-Even) בתוך כשנה בלבד לאחר התחלת פעילותה. כך אמר היום שי אגסי בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" לקראת פתיחת תערוכת פרנקפורט מחר.

לדבריו החברה צופה לייצר "מרווחים שמנים" ממכירת "חבילות קילומטרים" של נסיעה ברכב חשמלי וטעינה והכנסות החברה יעלו על ההשקעה בתשתית וברכישת סוללות כבר מאמצע/סוף 2012.

בטר פלייס צופה להשקיע כ-150 מיליון דולר בהקמת 70-100 תחנות החלפה לסוללות.

אגסי אומר כי כדי לעבור את סף הרווחיות בטר פלייס צריכה להשיג עם הרכב החשמלי נתח של 1-2 אחוז מכלל צי הרכב של מדינת היעד ובישראל מדובר בסף בר-השגה של כ-20-30 אלף כלי רכב. הוא צופה קצב הצטרפות של כ-1000 לקוחות חדשים בחודש עם התחלת הפעילות המלאה של החברה בארץ.

במישור העסקי אמר אגסי כי החברה לא שוללת מודל עסקי שבו, ספק האנרגיה כלומר חברת החשמל תרכוש נתח בעלות בפעילות המקומית של בטר פלייס. מודל כזה כבר פועל בדנמרק, שבה ביצעה ספקית האנרגיה "דונג" השקעה אסטרטגית בפעילות הדנית של "בטר פלייס". הוא רמז כי החברה לא פוסלת הנפקה אם כי לא בשנתיים הקרובות.