האוצר: "ביטוח שער ליצואנים? הפרחת בלון מצד מי שאין לו אחריות על הנושא"

(עדכון) - גורם באוצר בהתייחס לפרסומים בתקשורת לפיהם הממשלה תציע ביטוח שער ליצואנים: "יושב מישהו שאין לו נגיעה לאוצר ומפריח רעיונות" ■ ברוש: "איתנו לא דיברו על פתרונות קונקרטיים"

בשבועות האחרונים גובר הלחץ של התעשיינים על הממשלה למצוא פתרונות לבעיית שער הדולר הנמוך שפוגע קשות בייצוא. הבוקר צוטט בתקשורת גורם כלכלי בכיר, באמרו כי "הממשלה תציע ביטוח שער ליצואנים". אבל, במשרד האוצר לא שמעו על זה, ולהיפך - דוחים את האמירה בזלזול ומגדירים אותה כ"הפרחת בלון מצידו של מי שאין לו שום אחריות על הנושא". הרמיזות בעניין זה פונות לכיוון משרד ראש הממשלה.

"האוצר לא יתערב בשוק המט"ח", אמר הבוקר (ד') ל"גלובס" גורם באוצר. "הבטחנו שנסייע ליצואנים וכך נעשה, אבל לא באמצעות התערבות בשוק המט"ח אלא בערבויות, ובאמצעות קרן הסיוע ליצואנים והגדלת הערבויות לבסס"ח ונחפש פתרונות ברוח הזאת", המשיך הגורם.

"עמדתנו הייתה ולא השתנתה שעזרה צריכה בהחלט להינתן כי יש פה קושי אמיתי ליצואנים, והיצוא קריטי למשק, אבל לא בהתערבות בשוק המט"ח, ובנק ישראל לגמרי איתנו בעמדה הזאת. קל לשבת במשרד נוח ולזרוק כל מיני אמירות לאוויר כשלא צריך לקחת עליהן אחריות, אבל מי שכן צריך לקחת אחריות צריך לפעול באחריות, ואנחנו ממשיכים לשקוד על מציאת פתרונות לבעיה", סיכם הגורם.

בהמשך לדברים אמר הבוקר ל"גלובס" שרגא ברוש, ראש לשכת הארגונים הכלכליים ומי שיזם את השבתו של השולחן העגול לפעולה לשם טיפול בבעיית הדולר, כי "בפגישות שלי עם שר האוצר בתקופה האחרונה לא עלו שום פתרונות קונקרטיים לבעיית הדולר החלש, ופתרונות חייבים להינתן. אי אפשר בשום פנים לשבת בחיבוק ידיים ולתת לייצוא ליפול, כי אז כל המשק ייפול, ולא נהיה עם שאר העולם כשהוא יתחיל לצאת מהמשבר הכלכלי".