נתניהו: עד 2014 מס ההכנסה יהיה מתחת ל-40% ומס החברות יהיה נמוך מ-20%

הקפאת הבנייה לא תאפשר חיים נורמלים וזה לא יקרה, צימצום הבנייה - זה כן ■ בהתייחסו לדו"ח גולדסטון דורש מהקהילה הבילנאומית "תגנו את הדו"ח הזה ותפעלו למנוע את השלכותיו"■ אנחנו לא רוצים חמאסטן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (ה') בראיון מיוחד לערוץ 2 ערב ראש השנה בהתחייסו לדו"ח ועדת גולדסטון של האו"ם על לקחי המלחמה: "זה היה משחק מכור ולא יכולנו להשפיע על תוצאות הדו"ח". המנדט היה להאשים את ישראל ובדו"ח רק מילאו את החסר, נתניהו הוסיף כי האו"ם הפעיל "בית דין שדה עם תוצאה ידועה מראש" שמבוססת על הקביעה כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה. "יצאנו מעזה, פירקנו התנחלויות, עקרנו את אחינו", מתריס נתניהו ותוקף את ביטול הזכות של ישראל להגן על עצמה. "אחרי אלפי טילים, סוף סוף ישראל הגיבה, ועכשיו אותו ציבור בינלאומי שמחה לנו כף שיצאנו משם, מפנה לנו אצבע מאשימה".

נתניהו דרש מהקהילה הבילנאומית "תגנו את הדו"ח הזה ותפעלו למנוע את השלכותיו". הדו"ח מעודד את הטרוריסטים ופוגעה בזכות הלגיטימית להגנה עצמית. "אני הולך להגיד למנהיגי העולם שגם הם סובלים מהטרור ושהוא לא רק בעיה שלנו", מכריז נתניהו ומביע דאגה מפני הכוונה להעמיד לדין חיילים ישראלים שהשתתפו במבצע. "אם יאשימו את מפקדי וטייסי צה"ל - גם אתכם יאשימו", אומר נתניהו ומתכוון להעביר את המסר כי המשמעות של הדוח רלוונטית גם לשאר העולם. "גם נאט"ו נלחם, גם רוסיה נלחמת וזה יכול להגיע בעתיד גם אליהם"."הדוח הזה מעודד את הטרוריזם ופוגע בזכות של מדינות להגן על עצמן", חוזר ומדגיש נתניהו את חוסר האיזון והלגיטמיציה של הדוח מבחינת ישראל.

בעניין המו"מ לשחרור גלעד שליט מסרב נתניהו לספק פרטים חדשים בעניין העסקה לשחרורו. "זה לא תלוי רק בנו, אנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר אותו", מבטיח ראש הממשלה ומבקש לסיים בכך את הדיון בנושא החזרת החייל החטוף. "אני חושב שבעניין גלעד שליט ככל שנמעט לדבר יהיה עדיף עבורו", אומר ומציע להמשיך להמתין בסבלנות. "זה לא דבר קל", הוא מודה ומשתף בפגישתו עם נועם ואביבה לפני כמה ימים. "אתה רואה את הכאב שלהם - כולנו חשים את זה".

אחת הבעיות שאנחנו מתמודדים עימה כיום היא תוצאה של עופרת יצוקה והאופן בה נראתה ישראל בתקשורת. מצבנו כיום קצת יותר טוב בארה"ב ופחות טוב במקומות ואחרים. השאלה היסודית היא מה אנו רוצים שיהיה פה - אנחנו לא רוצים פה חמאסטן, הפיתרון יהיה מדינה פלסטינית מפורזת באמת עם הסדרי ביטחון ממשיים. ומדינה כזו תיהיה חייבת להכיר בקיומה של מדינת ישראל, בגבולות כלשהם. אני שמח שבתקופת כהונת הממשלה הצלחנו להעלות לשיח הלאומי והבינלאומי את הסוגיה הזו.

בחמשת החודשים האחרונים במהלך הניסיונות לקידום המו"מ עם הפלסטינים, הוא מאוד התאכזב מהמנהיגים הערבים שלא הפגינו אומץ. "אבו מאזן צריך להתייצב מול העם שלו ולהגיד להם שהם צריכם להכיר בזכות העם היהודי". "אני מקווה שהם יכירו בזכות הזו", הוסיף ראש הממשלה, "התנאים שלנו הכרחיים לקידום השלום. שיכירו בישראל זה שורש הסכסוך, זה לא השטחים או ההתנחלויות, הסכסוך השתולל לפני יהודה ושומרון וגם אחרי עזה וממטירים טילים אל באר שבע הכבושה".

נתניהו אומר בהתייחסו לקשר עם נשיא ארה"ב אובמה כי יש תהליך הדרגתי של התקרבות בין שני ממשלים חדשים בישראל ובוושינגטון. בעניין הקפאת הבנייה בשטחים אומר נתניהו הקפאה לא תאפשר חיים נורמלים וזה בוודאי לא יהיה, צימצום הבנייה - זה כן.

בהתייחסו לשאלות בדבר החקירות שנערכות כנגד שר החוץ ואלו שהיו כנגדו אומר נתניהו כי הדבר הכי חשוב בתקשורת הוא שיהיה גיוון ותחרות. מה שהיה בישראל זה דבר יחודי - כולם התיישרו לפי אותו קו.

בהתייחסותו לכוונותיו ביחס לכלכלת ישראל אומר רה"מ: עד 2014 מס ההכנסה יהיה מתחת ל-40% ומס החברות יהיה נמוך מ-20%.